تحریک بازار خودرو با قیمت‌‌‌سازی‌

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، مهدی امیری در نشست نحوه استفاده از ظرفیت پلت‌فرم‌های معاملات خودرو در کاهش پرونده‌‌‌های قوه قضائیه‌‌‌ افزود: «مسائلی در معاملات خودرو و فروش کالا در سایت‌‌‌های آگهی وجود دارد که بخشی از آن کلاه‌بردارانی هستند که کالایی ندارند ولی اقدام به فروش کالا می‌کنند و چون هزینه پیگیری جرایم سایبری برای افراد قابل‌توجه است بنابراین بسیاری از مواقع اشخاص مسیر قضایی را انجام نمی‌‌‌دهند.» ا

میری افزود: «مساله دیگر، فروش کالاهای سرقتی است و اشخاص با استفاده از هویت‌‌‌های مجهول اقدام به فروش اموال سرقتی از جمله خودرو می‌کنند.»

وی اضافه کرد: «مساله دیگر قیمت‌سازی و اخلال در بازار است که مجازات‌‌‌های سنگینی برای این اخلال در نظر گرفته شده است.»

معاون مدیرکل نظارت بر فضای مجازی دادستانی کل کشور اظهار کرد: «در این نشست می‌توانیم بحث حوزه موجودیت‌هایی را که در سیستم فروش آنلاین وجود دارد مطرح کنیم که این موجودیت شامل موجودیت کالا و عنصر خریدار و فروشنده است، به طوری که کاربر و کالا باید احراز هویت و اعتبار‌سنجی شوند و این موضوع به کاهش جرم کمک می‌کند.»

وی گفت: «بهترین راهکار این است که یک سرویس اعتبارسنجی داشته باشیم تا موجودیت‌‌‌ها از این طریق مشخص شود.»

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *