یکی از سخنگویان فورد درباره توقف تولید این خودرو  توضیح داد: در طول بازرسی‌‌های کیفیت قبل از تحویل خودرو یک مشکل احتمالی باتری نشان داده شده است.

 

 

تحقیقات درباره مشکل احتمالی در حال انجام است، اما هیچ چارچوب زمانی برای ازسرگیری تولید وجود ندارد.

 

 

سخنگوی فورد می‌‌گوید باتری‌‌های LFP باید هزینه‌های خودروهای برقی را کاهش دهند، زیرا برای تولید به مواد باارزش زیادی نیاز ندارند اما نقطه‌ضعف آن بسته باتری است که معمولا دارای انرژی کمتری است و در سرما عملکرد خوبی ندارد.

 

 

 

 

به این ترتیب، انتظار می‌‌رود باتری‌های LFP به عنوان بسته‌های سطح پایه برای مشتریانی که به دنبال هوای سرد و عملکرد دوربرد ضروری نیستند، استفاده شوند. کارخانه باتری جدید تا سال ۲۰۲۶ تولید خود را آغاز نخواهد کرد، اما فورد در نظر دارد از امسال از باتری‌های LFP در موستانگ Mach-E استفاده کند. باتری‌های LFP در F-۱۵۰ لایتنینگ از سال ۲۰۲۴ عرضه خواهند شد.