به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، پس از انتشار استراتژی جدید اینفینیتی که با رونمایی از لوگوی جدید نیز همراه بود، اخبار جدیدی درباره نمایش یک سدان برقی جدید به نمایندگیهای این خودروساز ژاپنی منتشر شده است.
شاخه لوکس نیسان چند روز قبل برنامههای بهروز خود را پس از چندین سال افت فروش پیدرپی اعلام کرد. این نقشه راه شامل استفاده از لوگوی جدید و فروشگاههای اپل مانند است. البته چیزی که در این شوروم ها وجود ندارد خودروهای تمام برقی است. البته ژاپنیها اولین خودروی برقی خود را در جلسه اخیر با نمایندگیها به نمایش گذاشته و مدیران نمایندگیها از آن به عنوان یک سدان برقی تسلا مانند نام بردهاند.
فروش اینفینیتی آمریکا از بیش از ۷۹۵۰۰ دستگاه سال ۲۰۲۰ به ۵۸,۵۵۳ دستگاه در سال ۲۰۲۱ و ۴۶,۶۱۹ دستگاه در سال قبل رسیده و به همین خاطر بازوی لوکس نیسان استراتژی جدیدی را در پیش گرفته است. بنا به گزارش اتوموتیونیوز، این برنامه احیا شامل افزایش فروش بیش از دو برابری و رسیدن به رقم ۱۰۰ هزار دستگاه تا اواسط دهه جاری میلادی خواهد بود. اینفینیتی در ادامه چهار خودروی جدید یا فیس لیفت شامل دو محصول تمام برقی را حداکثر تا پایان سال ۰۲۷ عرضه خواهد کرد.
نمایندگیها در جلسه این هفته خود با مدیران شرکت نگاهی به شوروم های بازنگری شده اینفینیتی انداختند. این شوروم ها که از فرهنگ ژاپنی الهام گرفته دارای شیشههای بزرگ و فضای خالی زیاد هستند و در واقع شبیه اپل استور به نظر میرسند. همچنین اینفینیتی برای چهارمین بار در تاریخ خود از لوگوی جدیدی که روی جادهای بینهایت تأکید دارد رونمایی کردهاند. یکی از مدیران شاخه آمریکای اینفینیتی میگوید برند موردبحث برنامههایی برای پیشرفتهای تکنولوژی و نرمافزاری دارد تا سوددهی خود را بهبود بخشد. واضح است که اینفینیتی و نیسان در زمینه تولید خودروهای برقی از رقبا عقب هستند و یکی از نمایندگان این خودروساز که علاقهای به افشای نام خود نداشته میگوید:
نیسان و اینفینیتی از نظر برنامههای تولید حدود سه سال از دیگر شرکتها عقب هستند. تا سال ۲۰۲۷ بسیاری از رقبا در بخش تکنولوژی و شعاع حرکتی خودروهای برقی خود بسیار جلوتر خواهند بود.
اگرچه برخی نمایندگیها دوست دارند خودروی برقی اینفینیتی زودتر تولید شود اما این برند برنامهای برای تولید خودرویی بدون آلایندگی تا نیمه دوم دهه جاری میلادی ندارد. انتظار میرود چنین محصولی از اواخر سال ۲۰۲۶ راهی بازار فروش شود. خودرویی که در جلسه با نمایندگان اینفینیتی به نمایش درآمده از نظر ابعاد و طراحی مشابه سدان تسلا مدل S بوده است. این محصول از فاصله بین محوری طولانی و اورهنگ های کوتاهتر سود برده و چراغهای جلو و عقب آن طراحی جدیدی داشتهاند. در بخش پشتی نیز نوار نورانی مشابه محصولات پورشه بکار رفته است.
کار تولید این سدان برقی را نیسان در کارخانه کانتون انجام خواهد داد. در این تأسیسات یک کراس اور برقی میان سایز و جدید نیز مونتاژ خواهد شد. نمایندگیها همچنین تصویری از همان کراس اور را مشاهده کردهاند و از آن به عنوان نسخهای آیندهنگرانه از اینفینیتی QX50 نام بردهاند. اگرچه طراحی محصول برقی این شرکت جذاب به نظر میرسد اما هنوز اطلاعاتی از تکنولوژی، باتری، شعاع حرکتی و… در دست نیست. تسلا و دیگر رقبا در حال معرفی نسلهای جدید محصولات برقی خود هستند و بنابراین ژاپنیها نیز باید سریعتر اقدام به تولید محصولات قابلرقابت با آنها بکنند.