جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

ضعف خودروسازان داخلی در گارانتی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار؛ گارانتی یکی از ارکان اصلی خدمات پس از فروش است که خودروسازان در دنیا تلاش دارند برای کسب رضایت مشتریان بهترین نوع گارانتی و خدمات پس از فروش را ارائه دهند. اما آنطور که به نظر می رسد خودروسازان داخلی در کسب رضایت مشتری یا ترغیب آن ها برای مراجعه به دوره های گارانتی موفقیت چندانی نداشته اند.

بارها برای «بازار» از سوی مخاطبان پیام های در خصوص انجام دوره های گارانتی طولانی ارسال شده است. از سوی خدماتی که خودروسازان در دوره گارانتی ارائه می دهند، نسبت به خدماتی که سایر خودروسازان در دنیا ارائه می دهند، بسیار متفاوت است. در این گزارش به تفاوت های گارانتی در محصولات داخلی و خارجی همچنین ارائه سرویس های خودروسازان خواهیم پرداخت.

بسیاری از محصولات خودروسازان در دنیا با گارانتی ۳ تا ۵ ساله یا ۳۶ تا ۶۰ هزار مایلی(حدود ۶۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتری) عرضه می شود

گارانتی خودرو در بازارهای بین المللی
بسیاری از محصولات خودروسازان در دنیا با گارانتی ۳ تا ۵ ساله یا ۳۶ تا ۶۰ هزار مایلی(حدود ۶۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتری) عرضه می شود. اگر در بازارهای بین المللی اقدام به خرید خودرو کنید، گارانتی به شما اعطا می شود که بیشتر قطعاتی که به دلیل مونتاژ یا تولید دچار خرابی شده برای تعویض هزینه ای برای مالک نخواهد داشت. با این حال گارانتی خودروساز بخش کوچکی از طول عمر خودرو را پوشش می دهد.

آنچه که به عنوان گارانتی برای خودروها توسط تولیدکنندگان متعدد ارائه می شود، متفاوت است. به طور معمول دوره گارانتی شامل ضمانت و تعمیر پیشرانه، گیربکس، سیستم تعلیق و الکتریکی در کنار سایر اجزا رفاهی و امنیتی است. بسیاری از خودروسازان در دنیا شعار محافظت و گارانتی سپر تا سپر را می دهند، در این طرح سیستم های خودرو را اعم از کم مصرف و پر مصرف را تحت پوشش می دهند. اکثر گارانتی خودروها شامل لنت ترمز، برف پاک کن، لامپ ها، تعویض روغن، لاستیک و سایر تعمیر و نگهداری می شود.

تفاوت خودروهای داخلی و خارجی چقدر است؟ | ضعف خودروسازان داخلی در گارانتی

انجام تمام سرویس ها یا تعمیرات اساسی در دوره گارانتی یک هزار تا سه هزار دلار برای مشتری بودجه خواهد داشت

حتی برخی از خودروسازان در دنیا در صورت تصادف خودرو، بلایایی طبیعی یا دستکاری مالکان تعمیرات و سرویس لازم برای محصول را انجام می دهد. معمولا خودروسازان در زمان عرضه محصول به مشتری بسته های مختلف گارانتی را عرضه می کنند تا مشتری آن را انتخاب کند.

نکته قابل توجه برای گارانتی خودروهای خارجی در بازارهای بین المللی هزینه آن است، این هزینه برای انجام تمام سرویس ها یا تعمیرات اساسی یک هزار تا سه هزار دلار برای مشتری بودجه خواهد داشت.

برای محصولاتی مانند فوتون، دانگ فنگ، زوتی و سوزوکی دیگر خدمات پس از فروش مناسب ارائه نمی شود، این مساله در تاثیر فروش این خودروها در بازار تاثیر منفی دارد

گارانتی خودروهای داخلی
خودروسازان داخلی معمولا گارانتی ۲۴ تا ۳۶ ماه یا ۴۰ تا ۵۰ هزار کیلومتری ارائه می دهند. به طور مثال گروه صنعتی ایران خودرو برای محصولاتی ماننند پژو پارس، پژو ۲۰۶، سمند و آریسان ۴۰ هزار کیلومتر یا ۲۴ ماه گارانتی و برای دنا، رانا و پژو ۲۰۷ گارانتی ۳۶ ماهه یا ۵۰ هزار کیلومتری عرضه می کند. گروه خودروسازی سایپا برای محصولات تیبا، ساینا و کوییک ۲۴ ماه یا ۴۰ هزار کیلومتر گارانتی و برای شاهین ۳۶ ماه یا ۵۰ هزار کیلومتر گارانتی ارائه می دهد.

خودروسازان داخلی برای قطعاتی مانند صفحه کلاچ، لنت ترمز، لامپ ها، شمع، برف پاک کن، باطری، کاتالیست، تسمه دینام و سنسور اکسیژن را گارانتی ارائه می دهند. اما در صورت خرابی قطعات الکترونیکی و الکتریکی یا تجهیزات داخلی هیچ یک از خودروسازان داخلی خدمات ارائه نمی دهند.

تفاوت خودروهای داخلی و خارجی چقدر است؟ | ضعف خودروسازان داخلی در گارانتی

از آن سو برای برخی از محصولات تعمیر و سرویس در دوره گارانتی زمان فراوانی را به مالک خودرو تحمیل خواهد کرد. هرچند به تازگی خودروسازان داخلی نیز به تبع از استانداردهای بین المللی و سایر خودروسازان بزرگ در دنیا، آموختند که در صورت اتمام دوره گارانتی بسته تعمیرات آن را در صورت تمایل مشتری تمدید کنند.

هرچند که برای محصولاتی مانند فوتون، دانگ فنگ، زوتی و سوزوکی دیگر خدمات پس از فروش مناسب ارائه نمی شود، این مساله در تاثیر فروش این خودروها در بازار تاثیر منفی دارد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار