به گزارش قطعات خودرو به نقل از «اخبار خودرو»،تجاریسازان گروه بهمن بهویژه بهمندیزل در یکی، دو سال گذشته بیشاز همیشه نسبتبه توسعه سبد محصولات خود اقدام کرده و توانستهاند سبد محصولات خود را در زمینه خودروهای باری و مسافری توسعه دهند. این تجاریساز بزرگ بخشخصوصی همچنین برنامههای متنوعی را برای افزایش کیفیت خودروهای خود در نظر گرفته بود که با کسب پنجستاره برای محصولات خود توانست به این هدف خود دست پیدا کند. این در حالی است که بهمندیزل بهعنوان تجاریساز اصلی این گروه، برنامههایی را برای پوشش بخشی از بازار باریهای سبک هم در نظر گرفته و تولید خودروهای باری سبک را نیز کلید زده است. بهگفته حسین خضری، مدیرعامل بهمندیزل این شرکت در نخستین گام خود، تولید وانتها را با مونتاژ آغاز خواهد کرد. پیش از این بهمندیزل با تولید محصولات شیلر در کنار برند ایسوزو بهعنوان مدل اصلی توانست تحولی را در باریهای نیمهسنگین باری و مسافری ایجاد کند. بنابراین دور از انتظار نیست در آیندهای نهچندان دور این خودروسازی بتواند بازار وانتها را هم در دست بگیرد و مدلهای پنجستاره را برای نخستینبار به این بازار وارد کند.
نقص در زمینه باریهای سبک، مربوط به کل بازار
مدیرعامل بهمندیزل درخصوص برنامههای این خودروسازی برای ایجاد تحول در تولید خودروهای تجاری به روزنامه «دنیایخودرو» گفت: «باید این موضوع را در نظر گرفت که مشکلات بازار باریهای سبک در کشور یک موضوع کلی است و میتوان گفت در این بخش به طور کلی با نقص مواجه هستیم.» خضری در ادامه با اشاره به وضعیت تولید این خودروها در بازارهای جهانی اذعان داشت: «در سالهای اخیر حرکت خودروسازان جهانی به سمت تولید کارگوتراکها مشهود بوده است. در همین راستا بهمندیزل هم برنامههایی را برای ورود به این بازار در نظر گرفته است.»
برنامه «بهمندیزل» برای وانت جدید
وی در ادامه با اشاره به برنامههای این خودروسازی برای تولید وانتهای جدید عنوان کرد: «بهمندیزل قرار است محصول دیگری را بهزودی به سبد محصولات گروه بهمن اضافه کند.» خضری بیان کرد: «هدف اصلی و نخست بهمندیزل برای دستیابی به سهم از این بازار این است که در فاز نخست به تولید خودروهای تجاری سبک ورود پیدا کند» وی ادامه داد: «بههمین منظور بهمندیزل در گام نخست کار را با مونتاژ محصول جدید شروع خواهد کرد.» وی در ادامه با اشاره به هدف غایی این خودروسازی در ورود به بازار وانتها اظهار کرد: «آنچه بهمندیزل در طرح کسبوکار در نظر گرفته این است که محصولات آتی تجاری سبک را به سبد محصولات خود اضافه کند.» مدیرعامل بهمندیزل درخصوص زمان ورود این خودرو به بازار گفت: «با توجه به آنکه مقبولیت و محبوبیت این بازار در میان متقاضیان بسیار بالاست، زمانی که استانداردها و مقررات اجازه ورود محصول جدید را بدهند، این محصول را توزیع کرده و به دست مشتریان خواهیم رساند.»
عدم پذیرش وانتهای روباز در بازارهای جهانی
خضری در ادامه با اشاره به شکست برخی محصولات باری سبک در بازار داخلی گفت: «شاید باید دلیل اصلی این موضوع را در این جستوجو کرد که وانتهای روباز درحالحاضر چندان در بازارهای جهانی مرسوم نیستند.» وی ادامه داد: «اکثر متقاضیان باریهای سبک در جهان به سمت استفاده از کارگوتراکها رفتهاند که در این زمینه گروه بهمن هم روی یک محصول کار میکند.» وی اظهار کرد: «تا امروز در حوزه پیکاپ روی محصولاتی مانند کاپرا و کارا کار کردهایم و قصد داریم که همزمان با رفع تحریمها، محصولات جدید خود را با همکاری شرکای اصلی، تولید و به بازار عرضه کنیم.»
برنامه بهمندیزل برای توسعه باریهای سبک
مدیرعامل بهمندیزل در ادامه با اشاره به موضوع اتاق جدید برای کارا اعلام کرد: «بهمنموتور در این زمینه کار میکند و بهمندیزل درحالحاضر برنامهای برای توسعه این خودرو ندارد و همچنان روی همان کارا کار میکند.»
وی ادامه داد: «ما روی کارا برنامه بلندمدتی نداریم و برنامه بلندمدت بهمندیزل این است که وانت و حوزه باری سبک را توسعه دهیم.» وی در پایان خاطرنشان کرد: «البته باید به این موضوع اشاره کرد که وانت کارا فاز نخست این تصمیم بود.»