جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

دوئل فولکس‌واگن اطلس و مزدا CX-9

مرحلهٔ مقدماتی، گروه چهارم، کراس‌اوورهای فول سایز، دوئل چهارم

نتایج دوئل قبلی بین تویوتا هایلندر و کیا تلوراید

مجموع آراء: ۱۵۱۸

آراء تویوتا: ۸۵۷

آراء کیا: ۶۶۱

پیروز دوئل: تویوتا هایلندر با کسب ۵۶ درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه
فورد اکسپلوررسوبارو ایسنت
فورد اکسپلورر
هوندا پایلوتجی‌ام‌سی آکادیا
جی‌ام‌سی آکادیا
تویوتا هایلندرکیا تلوراید
تویوتا هایلندر
فولکس‌واگن اطلسمزدا CX-9
؟
هیوندای پالیسیدبیوک انکلیو
؟
نیسان پث‌فایندرشورلت تراورز
؟

فولکس‌واگن اطلس

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۶

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کارانددرایور: ۷.۰ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۷.۲ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۵۹,۴۲۲ دستگاه

فروش شش ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۴۴,۰۶۹ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: کابین جادار بدون کمبود فضا برای بار و سرنشینان، صندلی‌های ردیف سوم جادار، تکنولوژی‌های کمک‌رانندهٔ استاندارد فراوان، ارزش بالا در برابر قیمت

نقاط منفی: هندلینگ شلخته، گیربکس پُرتکان، مصرف سوخت ناامیدکننده، سواری خشن روی مسیرهای ناهموار، طراحی داخلی معمولی و نه‌چندان چشمگیر

چکیده: اطلس کراس‌اوور شایسته‌ای است که کابین بزرگ و البته نه‌چندان چشمگیر آن به‌خوبی سرنشینان و بارها را در خود جای می‌دهد اما فاقد احساس عالی برخی از رقبا است

مزدا CX-9

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۵

پلت‌فرم: اسکای‌اکتیو مزدا

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۷.۷ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۲۷,۶۳۸ دستگاه

فروش شش ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۰,۲۶۵ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: هندلینگ جذاب، طراحی عالی، تزئینات کابین در حد لوکس، کیفیت عالی، تکنولوژی‌های ایمنی فعال استاندارد، یکی از معدود کراس‌اوورهایی که رانندگی لذت‌بخشی دارد

نقاط منفی: فضای داخلی کمتر نسبت به رقبا، گیربکس شش سرعتهٔ بی‌هیجان، فضای بار کم در هنگام باز بودن صندلی‌های ردیف سوم، فضای تنگ صندلی‌های ردیف سوم، ظرفیت یدک کشی محدود

چکیده: CX-9 حتی با وجود برخورداری از هفت صندلی، هنوز هم مقدار زیادی از جادوی مزدا را ارائه می‌کند و مناسب کسانی است که خواهان MX-5 هستند اما خانوادهٔ پرجمعیتی دارند

مقایسهٔ مشخصات فنی

فولکس‌واگن اطلسمزدا CX-9
پیشرانه۳.۶ لیتری VR6۲.۵ لیتری I4
تنفسطبیعیتوربوشارژ
قدرت۲۷۶ اسب بخار۲۵۰ اسب بخار
گشتاور۳۶۰ نیوتن متر۴۳۵ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۶ سرعته اتوماتیک
محور محرکجلو یا چهارچرخجلو یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶۷.۹ ثانیه۷.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر۱۶.۰ ثانیه۱۵.۴ ثانیه
شتاب جانبی۰.۸۵ جی۰.۸۵ جی
توقف از ۱۱۰۵۰.۳ متر۵۱.۵ متر
حداکثر سرعت۱۸۵ کیلومتر/ساعت۲۱۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت۱۲.۴ لیتر ترکیبی۱۰.۲ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک۷۰ لیتر۷۴ لیتر
وزن۲۱۶۰ کیلوگرم۱۹۸۰ کیلوگرم
ظرفیت بکسل۲۳۰۰ کیلوگرم۱۶۰۰ کیلوگرم
طول۵,۰۳۷ میلی‌متر۵,۰۶۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری۲,۹۷۹ میلی‌متر۲,۹۲۸ میلی‌متر
حجم صندوق بار۶۰۰ لیتر۴۰۰ لیتر
ظرفیت سرنشین۷ نفر۷ نفر
قیمت پایه آمریکا۳۲,۵۶۵ دلار۳۵,۳۳۵ دلار
قیمت موردبررسی۴۱,۴۴۰ دلار۳۷,۲۳۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند.

منبع: پدال

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار