به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، تنها یک دوئل دیگر تا پایان مرحلهٔ فینال سری رقابتهای خودرویی پدال باقی مانده است و امروز به گروه بیست و سوم یا یکی مانده به آخر رسیدهایم. این گروه به شاسیبلندهای آفرودی اختصاص دارد و رقابتهای آن در مرحلهٔ مقدماتی با حضور هشت خودرو آغاز شد.
از این تعداد، سوزوکی جیمنی، میتسوبیشی پاجرو اسپرت، لندروور دیفندر و تویوتا فورانر حذف شدند و جیپ رانگلر، تویوتا لندکروزر پرادو، مرسدس بنز G کلاس و فورد برانکو به مرحلهٔ نیمهنهایی راه پیدا کردند.
از بین این چهار شاسیبلند آفرودی نیز نهایتاً با انتخاب شما، رانگلر و G کلاس به فینال رسیدند تا در این دوئل شاهد مصاف دو نمونه از آفرودرهای افسانهای، مشهور و باسابقهٔ جهان باشیم.
آخرین دوئل گروه شاسیبلندهای آفرودی در مرحلهٔ قبلی هم بین فورد برانکو و مرسدس بنز G کلاس برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
نتیجهٔ دوئل قبلی بین فورد برانکو و مرسدس بنز G کلاس
مجموع آراء: ۲۲۱۸
آراء مرسدس بنز: ۱۳۹۰
آراء فورد: ۸۲۸
پیروز دوئل: مرسدس بنز G کلاس با کسب ۶۳ درصد از کل آراء
جیپ رانگلر
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۷
امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۶ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۳.۵ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۰۴,۶۱۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۸۱,۴۱۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۸,۷۲۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۲ در اروپا: ۷,۱۳۲ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی بیرونی نمادین و جذاب، تواناییهای آفرود فوقالعاده و افسانهای، امکان جدا کردن سقف و درها با امکان آفرود در هوای آزاد، تنوع بالای پیشرانهها مثل پلاگینهیبریدی و V8، ارزش بسیار بالا در برابر قیمت
نقاط منفی: کابین تنگ حتی در نسخهٔ چهاردر، سروصدای زیاد در سرعتهای بزرگراهی، رفتار جادهای ناخوشایند، سواری سفت و خشن، هندلینگ پیکاپ مانند، دقت پایین فرمان، افزایش سریع قیمت با سفارش آپشنها، مصرف سوخت بالا
چکیده: جیپ رانگلر خودرویی نمادین است که هرچند برتری در آفرود را به رفتار و راحتی جادهای ترجیح داده اما جادو و جذابیت آن غیرقابلانکار است. هر نسخه از رانگلر با میراث تمام آمریکایی جیپ و ماجراجوییهای خارج از جاده همراه است
مرسدس بنز G کلاس
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۷.۶ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۳.۵ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۷,۱۱۶ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۷,۶۳۸ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۸,۵۲۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۲ در اروپا: ۲,۳۸۶ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: مالکیت آن نشانهٔ ثروت است، طراحی جعبهای شکل نمادین و بسیار جذاب، تواناییهای آفرود فوقالعاده و درعینحال سواری مناسب روی جاده، کابین مجلل و پر از تکنولوژی، پرفورمنس شگفتانگیز نسخهٔ G63 روی جاده
نقاط منفی: سروصدای باد به خاطر بدنهٔ جعبهای شکل، قیمت بسیار گران و خارج از دسترس اکثر افراد، سیستمهای کمک آفرودی پیچیده، مصرف سوخت بالا، هندلینگ نهچندان چشمگیر، احساس ناخوشایند هنگام پیچیدن با سرعت بالا
چکیده: مرسدس G کلاس به ثروتمندان اجازه میدهد تا ثروت خود را هم روی جاده و هم در خارج از جاده به نمایش بگذارند. نسخهٔ AMG نیز این شاسیبلند افسانهای را به یک آفرودر داغ تبدیل میکند که به همان اندازهٔ نسخهٔ معمولی جذاب و دیوانه کننده است
مقایسهٔ مشخصات فنی
مرسدس بنز G550 | جیپ رانگلر ۳۹۲ | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 | ۶.۴ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | طبیعی |
قدرت | ۴۱۶ اسب بخار | ۴۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۱۰ نیوتن متر | ۶۳۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۱ ثانیه | ۴.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۹ ثانیه | ۱۲.۹ ثانیه |
توقف از ۱۱۰ | ۵۳.۳ متر | ۶۶.۴ متر |
پیست Figure-8 | ۳۰.۷ ثانیه | ۲۹.۳ ثانیه |
شتاب جانبی | ۰.۶۱ جی | ۰.۷۰ جی |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۱۸۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۶.۸ لیتر ترکیبی | ۱۶.۸ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۱۰۰ لیتر | ۸۱ لیتر |
وزن | ۲۵۶۷ کیلوگرم | ۲۳۸۵ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۳ به ۴۷ جلو/عقب | ۵۴ به ۴۶ جلو/عقب |
ظرفیت یدک کشی | ۳۲۰۰ کیلوگرم | ۱۶۰۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۸۱۸ میلیمتر | ۴,۸۸۹ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۹۰ میلیمتر | ۳,۰۰۷ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۴۵۵ لیتر | ۷۹۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
زاویهٔ حمله | ۳۱ درجه | ۴۴ درجه |
زاویهٔ فرار | ۳۰ درجه | ۳۷ درجه |
زاویهٔ شکست | ۲۶ درجه | ۲۲ درجه |
حرکت در آب | ۷۰ سانتیمتر | ۸۲ سانتیمتر |
فاصله از زمین | ۲۴۱ میلیمتر | ۲۶۱ میلیمتر |
قیمت | ۱۴۰,۹۵۰ دلار | ۸۴,۲۹۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.