قطعات خودرو

رنو تالیانت محصول اقتصادی جدید رنو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودرو تک، رنو تالیانت را می توان تندر 90 جدید به زبان رنو به حساب آورد. رنو تالیانت بر پایه داچیا لوگان تولید شده است.

این خودرو روی نسل سوم داچیا لوگان طراحی شده است. این خودرو یک خودرو اقتصادی برای بازار کشورهای در حال توسعه به حساب می آید. در ادامه مرور مختصری داریم بر این خودرو محصول جدید این خودروساز فرانسوی

رنو تالیانت از کجا آمد؟

داچیا به عنوان زیر مجموعه اقتصادی ساز رنو از سال 2020 نسل سوم مدل لوگان را معرفی کرد. رنو که محصولات داچیا را با برند اصلی خود نیز تولید می کند، بر مبنای این نسل از داچیا لوگان اقدام به طراحی خودرو این خودرو کرده است. این خودرو نخستین بار در اواسط سال 2021 در ترکیه رونمایی شد. همین محل رونمایی از این خودرو نشان می دهد که بازار هدف این خودرو کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور هستند.

 

 

رنو تالیانت نسل جدید تندر 90

مشخصات فنی رنو تالیانت

این خودرو قرار است یک خودرو اقتصادی باشد پس انتظار یک مشخصات فنی قابل توجه از آن بیهوده است. برای این خودرو سه مدل موتور در نظر گرفته شده که هر سه آنها 3 سیلندر 1000 سی سی هستند. اولین موتور تنفس طبیعی، دومین موتور توربو و سومین موتور هم دوگانه سوز بنزین و گاز LPG است که در این آخری در کشورهای شرق اروپا و آمریکای جنوبی هنوز بازار و طرفدار دارد.

قوی ترین موتور آن یعنی مدل توربودار می تواند 90 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید کند. مدل پایه این خودرو تنها با گیربکس پنج سرعته دستی عرضه می شود. اما مدل توربو آن هم با گیربکس 5 سرعته دستی و هم با گیربکس 6 سرعته دستی و و هم با گیربکس اتوماتیک CVT فروخته می شود.

 

رنو تالیانت نسل جدید تندر 90

قیمت رنو تالیانت

این خودرو هر چند از نظر طراحی به خصوص طراحی داخلی و مشخصات فنی سورپرایزی نداشته و یک خودرو کاملا اقتصادی است اما قیمت آن چندان هم اقتصادی نیست. قیمت مدل پایه این خودرو در ترکیه 313 هزار لیر است که کمی بیش از 20 هزار دلار می شود. به این ترتیب جانشین تندر 90 اگر در ایران عرضه می شد در ردیف خودروهای ارزان بازار قرار نمی گرفت!

 

رنو تالیانت نسل جدید تندر 90

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *