قطعات خودرو

رکود مطلق در بازار خودرو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اخبار خودرو، بازار لوازم یدکی خودروهای مونتاژی وضعیت مناسبی ندارد و کمبود و گرانی برخی قطعات برای خریداران محصولات چینی مشکل ساز شده است. برخی از قطعات یدکی ضروری به سختی پیدا می شود و با قیمت بالا عرضه می شود. همچنین گفته می شود برای تولیدکنندگان اولویت واردات قطعات یدکی و خطوط تولید است. اما تولیدکنندگان برخی سوء استفاده ها را عامل نابسامانی در بازار لوازم یدکی می دانند و اینکه سامانه شناسایی کالا و کد رهگیری کالا به جای شناسایی اقلام استیجاری، مانعی برای این شرکت شده است.

 

در پاسخ، برخی از خریداران محصولات مونتاژی اعتراف کرده اند که برخی از قطعات گران، کمیاب و یا حتی تقلبی هستند. با نگاهی به قیمت های خودروهای مونتاژ شده، صاحبان این خودروها هزینه زیادی برای تهیه قطعات مورد نیاز خودروی خود می پردازند. به عنوان مثال، چراغ جلو تیگو 7 پرو حدود 21 میلیون تومان  است.
جلوپنجره این خودرو با قیمتی در حدود 10 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود.  اگر به دنبال دیسک و صفحه برای ماشین جک J5 هستید باید حدود 8 میلیون تومان هزینه کنید. دارندگان هابما در صورت نیاز به روکش گیربکس باید حدود 17 میلیون تومان بپردازند.
از سوی دیگر کارشناسان بازار خودرو معتقدند که بازار خودرو همچنان در رکود کامل به سر می برد و خرید و فروش در این بازار وجود ندارد. کارشناسان می گویند طی 10 روز گذشته تغییر محسوسی در قیمت خودروها در بازار مشاهده نشده است، کارشناسان می گویند قیمت برخی خودروها افزایش و برخی خودروها کاهش یافته است. به عنوان مثال قیمت پژو پارس از 507 میلیون تومان به 512 میلیون تومان و یا پژو پارس TU5 از 625 میلیون تومان به 640 میلیون تومان افزایش یافت.
از سوی دیگر 207 اتوماتیک با 20 میلیون تومان کاهش به 780 میلیون تومان و 207 دستی نیز از 780 میلیون تومان کاهش یافت.640 میلیون به 635 میلیون تومان. همچنین محصولات مونتاژی در 10 روز اخیر تغییر قیمت چندانی نداشته اند و در بین خودروهای مونتاژی قیمت هایما S7 50 میلیون تومان افزایش یافته است و دلیل آن نیز پرداخت نشدن این خودرو از سوی خودروساز است.
کارشناسان یکی از عوامل موثر بر افزایش یا کاهش قیمت خودرو در بازار را تحویل محصولات توسط خودروساز عنوان کردند. اگر خودرویی توسط خودروساز فاکتور شود ارزش آن در بازار کاهش می یابد و اگر خودروساز فاکتور نداشته باشد ارزش آن بالا می رود.
یک کارشناس خودرو در خصوص تاثیر عرضه خودروهای وارداتی بر بازار می گوید: خودروهای وارداتی در سامانه به فروش می رسند اما این خودروها هنوز وارد بازار نشده اند و در نهایت اگر این روند ادامه پیدا کند شاهد نتایج خوبی در بازار خواهیم بود. بازار.
همچنین مهدی ضیغمی رئیس گروه توسعه تجارت گفت: تغییر آیین نامه واردات خودروهای جانبازان با حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شده و این آیین نامه جدید به دولت ارائه می شود. در روزهای پیش رو. به گفته دیغمی، با تغییرات جدید در این دستور، روند واردات خودروهای جانباز تسریع می شود. وی اعلام کرد: توافق بر سر کاهش قیمت ها بین این دو نهاد انجام می شود و در رابطه با تغییر آیین نامه هیات وزیران در خصوص واردات خودروهای جانبازان، موضوع تا یک ماه آینده حل خواهد شد و ما نیز در این خصوص اقدام خواهیم کرد. شاهد تغییر در نظم خواهیم بود.

 

 

قیمت خودروهای لوکس کاهش یافت!

خودروهای داخلی در آخرین روز هفته گذشته افزایش بهای یک تا ۱۰ میلیون‌تومانی و افت قیمت یک تا ۷ میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که پیکاپ زاگرس (۱۴۰۲) با ۱۰ میلیون‌تومان افزایش یک‌میلیارد و ۹۰ میلیون‌تومان و نیسان آپشنال (۱۴۰۲) با ۱۰ میلیون‌تومان افزایش ۵۳۲ میلیون‌تومان اعلام قیمت شدند. تارا اتومات (۱۴۰۲) با ۷ میلیون‌تومان کاهش ۷۷۸ میلیون‌تومان، دنا پلاس توربو ۶ دنده (۱۴۰۲) با ۵ میلیون‌تومان کاهش ۷۳۳ میلیون‌تومان و کوییک پلاس اتومات (۱۴۰۲) با ۳ میلیون‌تومان کاهش ۴۴۵ میلیون‌تومان قیمت‌گذاری شدند.

 

همچنین درمیان خودروهای چینی نیز شاهد کاهش قیمت ۵ تا ۹۰ میلیون‌تومانی بودیم. جایی که فونیکس تیگو ۸ پرو مکس (۱۴۰۲) با ۹۰ میلیون‌تومان کاهش ۲ ‌میلیارد و ۵۷۰ میلیون‌تومان و دیگنیتی پرستیژ (۱۴۰۲) با ۵۵ میلیون‌تومان کاهش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون‌تومان خریدوفروش شدند.

 

همچنین در گروه خودروهای خارجی پریمیوم شاهد کاهش بهای ۵۰ میلیون‌تومانی بودیم. جایی که هیوندای الانترا (۲۰۲۳) با ۵۰ میلیون‌تومان کاهش ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون‌تومان و تویوتا راوفور دو دیفرانسیل فول با ۵۰ میلیون‌تومان کاهش ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون‌تومان ارزش‌گذاری شدند. در میان خودروهای لوکس نیز شاهد کاهش بهای ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون‌تومانی بودیم؛ جایی که قیمت پورشه ماکان با ۲۰۰ میلیون‌تومان کاهش به ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون‌تومان و ب‌ام‌و X۴ ۲.۸ با ۱۰۰ میلیون‌تومان کاهش به ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون‌تومان رسیدند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *