زیرساخت سامانه تماس اضطراری در صنعت خودرو ایجاد می‌شود

به گزارش قطعات خودرو به نقل از ایکوپرس- تفاهم‌نامه شش جانبه همکاری با موضوع پیاده‌سازی سامانه تماس اضطراری (e-call)، میان گروه صنعتی ایران‌خودرو، ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل و نقل و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، شرکت ارتباطات سیار ایران و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، به امضا رسید.

 

این تفاهم‌نامه با هدف کاهش خسارات مادی و معنوی تصادف‌های جاده‌ای، بین طرفین منعقد شد و اساس عملکرد آن بر پایه پیاده‌سازی سامانه تماس اضطراری (e-call) برای اولین بار در کشور و به صورت آزمایشی در دو استان البرز و سمنان است.

 

این سامانه، سخت افزار پیاده‌سازی شده بر روی خودروهاست که در صورت وقوع تصادفات جاده‌ای، به‌صورت دستی یا خودکار با مرکز امداد و نجات تماس گرفته و حادثه را گزارش می‌کند.

طبق این تفاهم‌نامه، ایران‌خودرو نسبت به راه‌اندازی خط تولید خودروی مجهز به سامانه E-Call اقدام و برنامه تولید آتی برای برنامه ریزی اپراتورها با هدف تجهیز و تامین سرویس E-Call در شبکه اپراتوری را ارایه خواهد کرد.

همچنین طبق این تفاهم‌نامه، ایران‌خودرو در تعریف خدمات و پروژه‌های مورد نیاز و اولویت‌دار در اجرای طرح آزمایشی و همچنین در زمینه مشخص کردن ابعاد و خصوصیات فنی سامانه به منظور گزارش به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی همکاری خواهد کرد.

رعایت نقطه نظرات فنی اپراتورها (مصوب در کارگروه مشترک) در تولید ماژول ارتباطی خودرو، به‌کارگیری و معرفی نیروهای فنی و مجرب به سایر طرفین تفاهم نامه برای تعریف و اجرای طرح آزمایشی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه برای ایران‌خودرو است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *