قطعات خودرو

کاهش سهميه بنزين وانت‌‎ها/ رانندگان مجبور به افزايش کرايه ها مي شوند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، داود محمدي، رئيس اتحاديه حمل و نقل بار سبک شهري و پيک موتوري تهران گفت: اما اين اولين باري نيست که سهميه بنزين وانت‎ها کم شده است. پيش از اين يک‎بار در اسفند ۹۹ و يکبار ديگر در آبان ماه امسال، سهميه بنزين اين خودروها کم شد و چند روز بعد از آن شرکت پالايش و پخش فرآوردههاي نفتي، رسما اعلام کرد که سهميه بنزين وانتها کم شده است.
محمدي بيان داشت: احتمالا روند کاهش سهميه سوخت خودرها ادامهدار است. چون تاکيد دولت اين است که اين خودروها بايد دوگانه‎ سوز شوند.

خودروها دوگانه سوز شوند!

محمدي اظهار داشت: براي حل مشکل سهميه اين خودروها جلساتي داشتهايم. اما آقايان خيلي راحت در اين جلسات پيشنهاد مي‎دهند که ۱۰ ليتر از سهميه بنزين وانتبارها کم کنيم. در مقابل آنها خودروي خود را دوگانهسوز کنند. چرا يک ميليون و ۵۰۰ هزار راننده خودروهايشان را گازسوز نميکنند. بهتر است آقايان به علت گازسوز نکردن خودروها بپردازند. گازسوز کردن وانتها مشکلات زيادي براي رانندگان ايجاد ميکند.
او افزود: روند کاهش سهميه بنزين اين خودروها، قطعا ادامهدار است. ابتدا قرار بود به همه وانتبارها يارانه سوخت بدهند اما فرآيند توزيع آن بسيار ضعيف بود و به برخي يارانه نميدادند. ساختار ترافيکي ما باعث ميشود بنزين زيادي مصرف شود و وانت هم به گونهاي ساخته شده که بنزين زيادي مصرف ميکند. سالهاست که ما در اتحاديه به اين روند اعتراض داريم و به اعتراض ما توجهي نشده است.

۴۰ درصد رانندگان اين شغل را رها کرده اند

محمدي بيان داشت: رانندگان اين صنف، گاهي اوقات سه روز يک بار هم بار جابهجا نميکنند و وضعيت اقتصاديشان به شدت افت کرده است. حالا کاهش ۱۰ ليتري سهميه بنزين وانتها و نيسانها در اين شرايط ضربه زيادي به آنان ميزند.
رئيس اتحاديه حمل و نقل بار سبک شهري و پيک موتوري تهران با اظهار تاسف ادامه داد: هر ۳۰ هزار عضو اتحاديه هر روز دغدغهها و چالشهاي بيشتري دارند و اکنون به جرات ميتوان گفت که ۳۰ تا ۴۰ درصد از رانندگان ما از اين صنف رفتهاند و اين روند هم ادامهدار است.
داود محمدي در پايان به برخي تبعات کاهش سهميه اين رانندگان اشاره کرد و افزود: کاهش سهميه بنزين وانتها باعث ميشود که رانندگان وانت هم کرايه خود را بالاتر ببرند و اين مشکل با نظارت ما هم کنترل نميشود. وقتي راننده مجبور به سوختگيري با بنزين آزاد است، مجبور است کرايه خود را هم افزايش دهد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *