به گزارش قطعات خودرو به نقل از خبرگزاری فارس، علی حدادی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: صنایع مخصوصاً صنایع بزرگ در کشورمان مانند خودروسازان و پتروشیمی ها از محصولات تولیدی شرکت های دانشبنیان که از نظر کیفیت با محصول خارجی برابری میکند استقبالی ندارند برای حل این مشکل اولین راه باور پیدا کردن به شرکت های دانش بنیان است.
وی افزود: شرکتهای دولتی باید اعتماد به شرکتهای دانش بنیان را در جامعه و در بین صنایع وجود آورند ضمن اینکه باید مشتری مداری هم بین آنها تقویت شده و محصولی را که به بازار ارائه می دهند تضمین و ضمانت استاندارد داشته باشد.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: مشارکت دادن محدود شرکتهای دانش بنیان در پروژههای دولتی، واردات بیرویه کالاهای خارجی مشابه کالاهای تولید شده توسط شرکت های دانش بنیان داخلی، نبود بانک اطلاعاتی جامع و فراگیر و بهروز از نیازهای فناورانه دستگاهها و وزارتخانههای دولتی و خصوصی تا به این وسیله شرکت های دانش بنیان تولیدات خود را در این مسیر سوق دهند و ناتوانی در بازاریابی و تجارت محصولات توسط شرکتهای دانشبنیان از جمله مشکلات عدم رونق کار شرکت های دانش بنیان است.
حدادی گفت: مشکل بازاریابی برای محصول در شرکت های دانشبنیان نوپا بیشتر از شرکت های با سابقه وجود دارد که به همین دلیل شرکتهای نوپا بیشتر به حمایت از سوی دولت در این زمینه نیاز دارند.