جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

رسانه اهل فن

متوسط قیمت خودرو در بازار آمریکا دوباره بالا کشید

به گزارش قطعات خودرو به نقل از سایپانیوز، در ماهی که گذشت، متوسط قیمت خودرو در بازار آمریکا ۴۸,۰۴۳ دلار شد که ۱.۸ درصد بالاتر از ماه مه و ۱۲.۷ درصد (حدود ۵,۴۱۰ دلار) بالاتر از سال گذشته بود.

 

 

خریداران خودرو در سگمنت غیرلاکچری به طور متوسط امسال ۱,۰۱۷ دلار خودروها را گران تر از سال گذشته خریدند.

در چند ماه گذشته با این که انبار نمایندگی های فروش خودروسازان بهبود یافته و دیگر وضعیت بعد از کرونا را ندارد، قیمت ها همچنان روند صعودی دارند. بعد از شیوع همگانی ویروس و خالی شدن انبار و پارکینگ نمایندگی های فروش،‌ اصطلاح جدیدی باب شده و معیار جدید اندازه گیری در نمایندگی ها «روزهای ماندن در انبار» days of inventory مورد استفاده قرار می گیرد. به طور متوسط این روزها خودرو در پارکینگ نمایندگی ها حدود ۳۰ روز می ماند.

یکی از دلایل مهم بالا کشیدن متوسط خودرو در بازار آمریکا، گرایش بیشتر مردم به خودروهای پرتجمل یا لاکچری است. ماه ژوئن امسال ۱۸ درصد از خودروهای نوی فروخته شده در دسته بندی پرتجمل یا لاکچری قرار می گرفتند. در ماه ژوئن خریداران خودروهای پرتجمل هم نسبت به سال گذشته ۱,۰۶۹ دلار بیشتر برای خرید خودرو پرداخته اند.

سال ۲۰۲۲ عامل دیگری که باعث بالا رفتن متوسط قیمت خودرو شده، گرایش بیشتر مردم به خودروهای برقی و هیبریدی بوده است.با این حال همین خودروهای برقی و هیبریدی از خودروهای بنزینی معمولی گران تر هستند و در نتیجه متوسط قیمت خودرو را بالا می برند.

در بین همه سگمنت ها و بخش های بازار، بیشترین افزایش قیمت را خودروهای هیبریدی داشته اند و در برخی از موارد قیمت این خودروها تا ۳,۵۹۳ دلار هم افزایش قیمت داشته است. قیمت خودروهای برقی هم به طور متوسط ۲,۴۴۴ دلار افزایش یافته است.

با این که در اکثر سگمنت ها شاهد افزایش قیمت بوده ایم،‌ برخی از انواع خودروها از برخی از سازندگان خودرو بدون تغییر باقی مانده اند. ربکا ریدزوسکی Rebecca Rydzewski مدیر پژوهش شرکت تحقیقاتی کاکس اتومتیو می گوید: «در حالی که قیمت خودروها به طور متوسط بالاتر از MSRP  [قیمت کارخانه] است، برخی از خودروهای غیرلاکچری، همچنان مقرون به صرفه باقی مانده و با قدرت خرید مردم مطابقت دارند که بیشتر خودروهای جمع و جور، کراس اور یا اس یو وی کوچک هستند. خیلی از این موارد ۳۰ درصد پایین تر از متوسط قیمت خودرو در بازار قیمت می خورند.»

نام و نشان و برند خودروسازان هم در پایین ماندن قیمت خودرو و مطابقت آن با قدرت خرید مردم تأثیر دارند. خودروهای نو از برندهای هوندا، کیا و مرسدس بنز فقط ۶.۵ تا ۸.۷ درصد بالاتر از قیمت کارخانه قیمت گذاری شده و به فروش رفته اند. برخی برندها مثل بیوک، لینکلن و رام حتی ۱ درصد پایین تر از قیمت کارخانه به فروش رسیده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار