به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، سوبارو نسخهٔ ویلدرنس را برای کراسترک ارائه کرده است که با فاصلهٔ بیشتر از زمین و محافظهای بدنه، تواناییهای بیشتری در آفرود دارد.
محصولات سوبارو به لطف برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد از تواناییهای مناسبی در مسیرهای ناهموار برخوردار هستند اما سوبارو پا را از این فراتر گذاشته و با ارائهٔ نسخهٔ ویلدرنس برای محصولات خود، تواناییهای بیراهه نوردی آنها را ارتقاء داده است. جدیدترین مدل از این سری، کراسترک ویلدرنس است که در نمایشگاه نیویورک رونمایی شده است. این نسخه از قطعات منحصربهفرد سیستم تعلیق، روکشهای پلاستیکی بیشتر بدنه و لاستیکهای آل ترین بهره میبرد.
کراسترک ویلدرنس مثل دو مدل قبلی این سری یعنی اوتبک و فورستر از سپرهای جلو و عقب جدیدی با زوایای حمله و فرار بهتر، جلوپنجرهٔ خاص ویلدرنس با الگوی ششضلعی، فلاپهای گلگیر عریضتر و یک صفحه محافظ فلزی واقعی در جلو بهره میبرد. چراغهای مه شکن ششضلعی، برچسب مشکی مات روی کاپوت و تریمهای مسیرنگ در قسمتهای مختلفی مثل سپرها و ریلهای روی سقف نیز از دیگر ویژگیهای بیرونی این کراساوور ژاپنی هستند.
در داخل خودرو هم سوبارو تودوزی چرم مصنوعی را ارائه کرده که در برابر آب مقاوم بوده و راحتتر از پارچه یا چرم طبیعی تمیز میشود. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای کابین کراسترک ویلدرنس هم میتوان به کفپوشهای چهارفصل، نشانهای ویلدرنس روی پشتسریها و تریمهای برنزی اشاره کرد. مثل دیگر نسخههای کراسترک این مدل هم از نمایشگر ۱۱.۶ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اپل کارپلی بیسیم و اندروید اتو بهره میبرد.
کراسترک حتی با لاستیکهای چهارفصل بزرگراهی هم در آفرود عملکرد چشمگیری داشت اما بااینوجود، در نسخهٔ ویلدرنس سوبارو لاستیکهای آل ترین یوکوهاما را ارائه کرده که روی رینگهای ۱۷ اینچی مشکی قرار میگیرند و نوید توانایی بیشتری را در مسیرهای سخت میدهند. علاوه بر این، فاصلهٔ خودرو از زمین نیز از ۲۱۸ میلیمتر در نسخهٔ معمولی حالا به ۲۳۳ میلیمتر افزایش پیدا کرده است. برای مقایسه، این فاصله حتی از خودروهایی مثل فورد برانکو اسپرت و جیپ کامپس تریلهاوک هم بیشتر است.
کراسترک ویلدرنس همچنین به سیستم X-Mode هم مجهز شده که با دو حالت برفی و گلولای، کشش چرخها را افزایش میدهد. علاوه بر این، هنگام فعال بودن حالت X-Mode، سیستمی بنام کنترل شیب هم درگیر میشود که در شیبهای تند خودرو را با سرعت پایینی کنترل میکند. زیر کاپوت کراسترک ویلدرنس یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تخت قرار میگیرد که با تیپهای اسپرت و لیمیتد مشترک است. این موتور ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۲۳۸ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس CVT متصل میشود.
مثل اکثر محصولات سوبارو، این مدل هم بهصورت استاندارد به پکیج کمکرانندهٔ EyeSight مجهز است که شامل سیستمهایی مثل کروز کنترل تطبیقی، جلوگیری از خروج از خط، هشدار ترافیک عقب و پایش نقاط کور میشود. قیمت سوبارو کراسترک ویلدرنس از ۳۳,۲۹۰ دلار آغاز میشود و تنها آپشن قابل سفارش برای آن یک پکیج ۲,۲۷۰ دلاری است که شامل سانروف، صندلی برقی راننده و سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۰ بلندگو میشود.