به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، شورلت کوروت E-Ray با پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 و یک موتور الکتریکی در جلو، از ۶۵۵ اسب بخار قدرت و سامانهٔ چهارچرخ محرک برخوردار است.
پس از استینگری و Z06، حالا E-Ray بهعنوان سومین عضو خانوادهٔ کوروت C8 موتور وسط معرفی شده و برای اولین بار دو ویژگی جدیدی یعنی الکتریکیسازی و چهارچرخ محرک را برای این نام باسابقه به ارمغان آورده است. E-Ray دقیقاً ۷۰ سال پس از معرفی C1 در نیویورک رونمایی شده است. این خودرو که مثل دیگر کوروتها در نسخههای کوپه و کانورتیبل عرضه میشود، پرفورمنس بیدردسر و مطمئنی را در هر شرایط آب و هوایی ارائه میکند.
E-Ray در ظاهر برخی از ویژگیهای Z06 مثل بدنهٔ عریضتر، سپر جلو با ورودیهای هوای متفاوت و خروجیهای هوای عقب باریکتر و کشیدهتر را قرض گرفته اما در سینهٔ آن پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی استینگری قرار گرفته که در اینجا هم همان ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور را تولید میکند. این نیرو نیز درست مثل استینگری معمولی توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود.
تفاوت اصلی اما در تک موتور الکتریکی است که روی محور جلو نصب شده و ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخهای جلو تحویل میدهد. این موتور که توسط باطری لیتیوم یونی ۱.۹ کیلووات ساعتی نصبشده در زیر تونل مرکزی خودرو تغذیه میشود، امکان حرکت تمام الکتریکی را هم برای E-Ray فراهم میکند. در این حالت که استیلث نام دارد، خودرو میتواند بدون استفاده از پیشرانهٔ V8 با حداکثر سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.
البته برد تمام الکتریکی کوروت بسیار محدود است و شورلت حالت استیلث را صرفاً برای مواردی مثل خروج بیسروصدا از یک محله در نظر گرفته است زیرا E-Ray برخلاف فراری ۲۹۶ و مکلارن آرتورا، یک سوپرکار پلاگینهیبریدی نیست و تیم کوروت سیستم هیبریدی سنتی را برای آن انتخاب کردهاند که برای شارژ باطریها صرفاً به سیستم احیای انرژی ترمزها و نیروی مازاد پیشرانهٔ بنزینی متکی است. بااینحال، شورلت میگوید موتور الکتریکی E-Ray را بهگونهای تنظیم کرده تا مدتزمانی که پیشرانهٔ V8 میتواند در شرایط رانندگی سبک با نیمی از سیلندرهای خود کار کند را افزایش دهد.
مجموع خروجی قوای محرکهٔ هیبریدی این کوروت ۶۵۵ اسب بخار قدرت و بیش از ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور است که E-Ray را به سریعترین کوروت تاریخ تبدیل میکند زیرا این ماشین ظرف تنها ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و ۴۰۰ متر را در ۱۰.۵ ثانیه طی میکند که در هردو ۰.۱ ثانیه از Z06 سریعتر است. بااینحال، سیستم هیبریدی وزن E-Ray را بسیار سنگینتر از دیگر نسخههای کوروت کرده است.
شورلت وزن خشک E-Ray کوپه را ۱۷۱۲ کیلوگرم اعلام کرده که به میزان قابلتوجهی از استینگری ۱۵۳۰ کیلوگرمی بیشتر است و در نسخهٔ کانورتیبل نیز ۳۷ کیلوگرم به آن اضافه میشود. همچنین اینها وزن خشک هستند که یعنی کوروت هیبریدی با مایعات و آپشنها قطعاً بیش از ۱۸۰۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت.
E-Ray بهصورت استاندارد با سیستم تعلیق مغناطیسی ۴.۰ و ترمزهای کربن سرامیکی برمبو ارائه میشود و روی رینگهای ۲۰ و ۲۱ اینچی قرار گرفته که با لاستیکهای چهارفصل میشلن پایلوت اسپرت پوشیده شدهاند اما امکان سفارش نمونههای تابستانی پایلوت اسپرت ۴S هم وجود خواهد داشت.
یکی دیگر از آپشنهای سفارشی E-Ray نوار آبی الکتریک است که در کل طول بدنه کشیده میشود و خاص این نسخه خواهد بود. برای این سوپرکار هیبریدی همچنین رینگهای فیبر کربنی یا آلومینیومی در چهار طرح مختلف، چهارده رنگ بیرونی، دو پکیج فیبر کربنی و تریم داخلی سبزرنگ هم قابل انتخاب خواهد بود. قیمت پایهٔ کوروت E-Eay در نسخهٔ کوپه از ۱۰۴,۲۹۵ دلار و کانورتیبل از ۱۱۱,۲۹۵ دلار آغاز میشود که حدود هزار دلار از Z06 ارزانتر است. فروش سوپرکار هیبریدی شورلت از نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۳ آغاز میشود.