جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

معرفی پورشه ۹۱۱ کاررا T، نسخه‌ای سبک‌تر و گران‌تر با گیربکس دستی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، پورشه با معرفی کاررا T، عضو دیگری به خانوادهٔ پرجمعیت ۹۱۱ اضافه کرده است. این نسخه درواقع همان کاررا پایه ولی مجهز به قطعات پرفورمنس و وزن کمتر است و برای کسانی در نظر گرفته شده که خواهان پورشه‌ای لذت‌بخش برای رانندگی هستند اما به نسخه‌های سریع‌تر ۹۱۱ نیازی ندارند. حرف T در نام این خودرو مخفف تورینگ است و پورشه آن را بین کاررا پایه و کاررا S قوی‌تر قرار می‌دهد.

کاررا T از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی کاررا پایه استفاده می‌کند که خروجی آن تغییری نداشته و همچنان ۳۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ اما تفاوت اینجا است که این نسخه به‌صورت استاندارد با گیربکس هفت سرعتهٔ دستی ارائه می‌شود یعنی چیزی که در کاررا پایه وجود دارند. البته خریداران می‌توانند بدون پرداخت هزینهٔ اضافی، گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه را هم سفارش دهند. کاررا T همچنین از دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی با کنترل گشتاور بُرداری پورشه هم بهره می‌برد یعنی چیزی که در کاررا S به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود اما در کاررا پایه وجود ندارد.

کاررا T با گیربکس هفت سرعتهٔ دستی ظرف ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که گیربکس دوکلاچه این زمان را به ۳.۸ ثانیه کاهش می‌دهد. حداکثر سرعت خودرو اما صرف‌نظر از نوع گیربکس ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت است. پورشه این عضو جدید خانوادهٔ ۹۱۱ را به بسیاری از تجهیزات پرفورمنس مثل سیستم تعلیق PASM که ارتفاع از زمین را ۱۰ میلی‌متر کاهش می‌دهد، پکیج اسپرت کرنو و اگزوز اسپرت مجهز کرده است درحالی‌که سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.

پورشه همچنین در این نسخه روی کاهش وزن هم تمرکز داشته و به همین دلیل از عایق‌های صوتی کمتر، شیشه‌های نازک‌تر و باطری کوچک‌تر استفاده کرده است. علاوه بر این، صندلی‌های عقب هم حذف شده‌اند اما بدون هیچ هزینه‌ای خریداران می‌تواند آن‌ها را سفارش دهند. به لطف این اقدامات، وزن کاررا T با گیربکس دستی ۴۵ کیلوگرم نسبت به کاررا پایه کاهش پیدا کرده است. این ۹۱۱ جدید در بیرون از تریم خاکستری روی آینه‌های جانبی و نشان کاررا به همراه سر اگزوزهای مشکی‌رنگ بهره می‌برد و روی رینگ‌های خاکستری تیتانیومی با اندازهٔ ۲۰ اینچ در جلو و ۲۱ اینچ در عقب قرار گرفته است.

 

کاررا T در داخل هم با غربیلک فرمان GT Sport و صندلی‌های اسپرت پلاس با تنظیم چهار جهته ارائه می‌شود درحالی‌که از طریق سفارش پکیج داخلی خریداران می‌توانند رنگ‌های خاکستری یا سبز را برای کمربندهای ایمنی، دوخت‌ها، نشان ۹۱۱ روی پشت‌سری‌ها و کف‌پوش‌ها سفارش دهند. علاوه بر این، امکان سفارش صندلی‌های تمام اسپرت هم وجود دارد. قیمت پورشه ۹۱۱ کاررا T از ۱۱۸,۰۵۰ دلار آغاز می‌شود که ۱۰,۵۰۰ دلار از کاررا پایه گران‌تر است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار