جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

معرفی کیا پیکانتو ۲۰۲۴ با طراحی تهاجمی‌تر و حذف پیشرانه توربو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، هرچند فیس‌لیفت کیا پیکانتو از ظاهر تهاجمی‌تر و بهبود تکنولوژی‌های داخلی بهره می‌برد اما پیشرانه توربوشارژ آن حذف شده است.

 

در دورانی که خودروهای کوچک شهری درون‌سوز در حال انقراض هستند، کیا با به‌روزرسانی کاملی همچنان می‌خواهد پیکانتو را در سبد محصولات خود حفظ کند. نسل سوم پیکانتو ابتدا در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و در سال ۲۰۲۰ به‌روزرسانی ملایمی را تجربه کرد اما این بار کیا جدی‌تر عمل کرده و تغییرات بزرگی را برای هاچ‌بک کوچک خود تدارک دیده است.

 

برجسته‌ترین ویژگی این فیس‌لیفت پیکانتو طراحی بیرونی آن است. در جلوی خودرو، چراغ‌های Y شکل جدید ظاهری تهاجمی‌تر و اسپرت‌تر به خودرو بخشیده‌اند. سپر نیز با ورودی هوای مرکزی پیچیده‌تر و عناصر مشکی براق بازطراحی شده و کمی بالاتر هم جلوپنجرهٔ جدید پوزه ببری با تریم کرومی دیده می‌شود.

پروفیل جانبی تقریباً دست‌نخورده باقیمانده ولی در عقب چراغ‌های جدیدی به چشم می‌خورد که حالا از زیر شیشه عقب به هم متصل شده‌اند. سپر عقب خودرو هم با شبرنگ‌های کوچک‌تر، خروجی‌های هوای تزئینی، دیفیوزر تهاجمی‌تر و حذف سر اگزوز قابل‌مشاهده بروز شده است. البته خودرویی که در تصاویر می‌بینید نسخه پرچم‌دار و اسپرت GT-Line است درحالی‌که نسخه پایه با رینگ‌های ۱۴ اینچی بجای ۱۶ اینچی، طراحی ساده‌تری دارد.

در داخل پیکانتو مدل ۲۰۲۳ تغییرات نسبتاً جزئی هستند هرچند که تکنولوژی‌ها بهبود پیدا کرده و متریال بروز شده‌اند. در اینجا طرح کلی داشبورد بدون تغییر باقیمانده اما سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو حالا از قابلیت به‌روزرسانی از راه دور برخوردار شده و بلوتوث، سیستم تشخیص صدا، اپل کارپلی و اندروید اتو را ارائه می‌کند. کنترل‌های فیزیکی طرفین نمایشگر مرکزی ۸ اینچی پیکانتو همچنان حفظ شده‌اند و یک صفحه آمپر دیجیتالی ۴.۲ اینچی هم به‌صورت استاندارد مقابل راننده قرار می‌گیرد.

در همین حال، ایمنی این هاچ‌بک کره‌ای کوچک هم با سیستم‌های کمک‌رانندهٔ جدید و ارائهٔ تا شش ایربگ ارتقاء پیدا کرده است. پیکانتو پایه با صندلی‌های پارچه‌ای ارائه می‌شود درحالی‌که خریداران نسخهٔ GT-Line از تودوزی چرم مصنوعی بهره‌مند خواهند شد. کیا به کاربردی بودن هاچ‌بک شهری خود هم اشاره کرده که می‌تواند در صورت خواباندن صندلی‌های عقب فضای باری تا ۱۰۱۰ لیتر را فراهم کند.

 

فیس‌لیفت پیکانتو اما هرچند ظاهری اسپرت‌تر و جسورانه‌تر پیدا کرده اما پیشرانهٔ ۱ لیتری توربوشارژ آن که ۱۰۰ اسب بخار قدرت داشت حذف شده است. این یعنی حالا در اروپا و استرالیا پیکانتو فقط با دو موتور بنزینی تنفس طبیعی شامل سه سیلندر ۱ لیتری و چهار سیلندر ۱.۲ لیتری عرضه می‌شود. هردوی این موتورها در خنک‌کنندگی محفظهٔ احتراق و زمان‌بندی سوپاپ‌های هوا بهبودهایی را تجربه کرده‌اند که مصرف سوخت و آلایندگی را کاهش می‌دهد.

کیا فعلاً خروجی این موتورها را اعلام نکرده است ولی در هیوندای i10 که پلت‌فرم مشترکی با پیکانتو دارد، موتور ۱ لیتری ۶۷ اسب بخار و موتور ۱.۲ لیتری ۸۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. انتقال نیروی موتورها هم از طریق گیربکس‌های پنج سرعته دستی یا پنج سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد. از لحاظ دینامیک رانندگی، پیکانتو همچنان از تعلیق اسپرت، سیستم کنترل گشتاور با ترمز و فرمان سریع بهره می‌برد که یکی از جذاب‌ترین رانندگی‌ها را در این کلاس فراهم می‌کند. کیا امیدوار است فیس‌لیفت پیکانتو بتواند به موفقیت نسخهٔ قبلی که پرفروش‌ترین محصول این شرکت در چندین منطقه بود ادامه دهد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار