جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

میزان رضایت از خودروها در آمریکا

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، بر‌اساس مطالعه‌ای که براساس شاخص رضایت مشتری آمریکا انجام شد، رضایت کلی از خودروها از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ به میزان ۳/ ۱درصد کاهش یافت. طی این مطالعه، بسیاری از خودروسازان لوکس امتیاز کسب کردند، در حالی که برخی از برندهای اصلی افت داشتند.

 

پس از مصاحبه با ۴هزار و ۷۰۸ مشتری که به طور تصادفی بین ژوئیه ۲۰۲۱ و ژوئیه ۲۰۲۲ انتخاب شده بودند، مشخص شد رضایت کلی مشتری از امتیاز ۷۸ در سال ۲۰۲۱ به امتیاز ۷۷ از ۱۰۰ در سال جاری کاهش یافته است.

این مطالعه در آمریکا نشان داد رانندگانی که دارای خودروهای به‌اصطلاح بازار انبوه هستند از راحتی، قابلیت اطمینان، عملکرد رانندگی و ایمنی بیشترین رضایت را دارند.

از سوی دیگر، رانندگان از گارانتی و مصرف سوخت خودروها کمترین رضایت را داشته‌اند. در بخش لوکس، رانندگان از راحتی، فضای داخلی و ایمنی راضی هستند، اگرچه گارانتی‌ها و مصرف سوخت از درصد رضایت کمتری برخوردار است.

تویوتا، شورولت، کرایسلر، آکورا و اینفینیتی در مقایسه با سال ۲۰۲۱ به ترتیب یک‌درصد، سه‌درصد، هشت‌درصد و ۹درصد رشد کردند.

 

هیوندایی و مزدا هر دو افت یک‌درصدی، هوندا شش‌درصد و دوج پنج‌درصد افت کردند، در‌حالی‌که ولوو و لینکلن هر کدام کاهش یک‌درصدی داشتند.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار