جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

هیوندای i20 فیس لیفت با پیشرانه ۳ سیلندر توربو معرفی شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، کمپانی هیوندای کره جنوبی از نسخه به‌روز و فیس لیفت شده i20 رونمایی کرد. این خودرو از پیشرانه ۳ سیلندر توربو با دو خروجی ۹۸ و ۱۱۸ اسب بخار سود می‌برد.

هیوندای در تلاش برای جبران کاهش فروش این خودرو در مقابل رقیبی همچون فورد فیستا اقدام به فیس لیفت i20 کرده است. خودروی موردبحث هم‌اکنون از طراحی به‌روزتر، تکنولوژی‌های جدید کابین و سیستم‌های ایمنی مدرن سود می‌برد و از سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی راهی بازار خواهد شد. شایان ذکر است i20 در سال گذشته فروش ۵۹,۹۱۴ دستگاهی را تجربه کرد که افت ۵ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۱ نشان می‌داد.

سوپرمینی به‌روز شده هیوندای سومین خودروی پرفروش این شرکت بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ بوده است. یکی از سخنگوهای هیوندای در مصاحبه با رسانه‌ها تولید نسخه داغ i20 N را تائید نکرده اما گفته که احتمال بازگشت آن به شوروم ها در آینده وجود دارد. کره‌ای‌ها در نسخه فیس لیفت i20 اقدام به ایجاد تغییراتی در سپرهای جلو و عقب کرده‌اند. رینگ‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی جدید به همراه چراغ‌های LED با شکل Z در جلو و عقب جزو دیگر تغییرات i20 فیس لیفت هستند.

پروفایل کم ارتفاع سقف به همراه فاصله بین محوری نسبتاً طویل همچنان در این خودرو دیده می‌شوند. همین امر باعث می‌شود i20 ظاهر آیرودینامیک و اسپرت خود را حفظ کند. این سوپرمینی تازه‌نفس با سه رنگ جدید لیمویی، خاکستری و آبی عرضه می‌شود. در داخل کابین نیز تجهیزات استاندارد بیشتری همچون نمایشگر ۴.۱ اینچی پشت آمپرها، به‌روزرسانی از راه دور نقشه‌ها، درگاه‌های USB-C و ارتباط ۴G وجود دارند. آپشن های هیوندای i20 فیس لیفت نسبت به قبل تغییری ندارند و مشتریان می‌توانند مواردی همچون پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو، شارژ بی‌سیم گوشی و… را سفارش دهند. پکیج کابین لوسید لایم نیز به‌صورت سفارشی وجود دارد که با رنگ بدنه جدید لیمویی هماهنگ می‌شود تا جذابیت بیشتری را به بخش داخلی خودرو تزریق کند.

علاوه بر این سیستم‌های ایمنی بیشتری نیز به‌صورت استاندارد وجود دارند که شامل مواردی همچون دستیار حفظ خودرو بین خطوط، پیشگیری از برخورد جلو و… می‌شوند. سیستم پیشگیری از برخورد جلو در زمان تشخیص برخورد قریب‌الوقوع با سرعت زیر ۸ کیلومتر در ساعت ترمز را درگیر می‌کند و می‌تواند دوچرخه‌سواران و عابران پیاده را نیز تشخیص دهد. سیستم‌های یاد شده هم‌اکنون به خاطر قوانین جدید اتحادیه اروپا در i20 نصب شده‌اند. خودروی موردبحث از نظر قوای محرکه و گیربکس تغییری نسبت به قبل ندارد و تمامی تریم ها با پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو که ۹۸ یا ۱۱۸ اسب بخار قدرت دارد عرضه می‌شوند. یک گیربکس ۶ سرعته دستی استاندارد یا ۷ سرعته دوکلاچه سفارشی نیز در دسترس خریداران خواهند بود. هیوندای هنوز قیمت i20 فیس لیفت را اعلام نکرده و نگفته که آیا نسخه داغ i20 N را نیز در نهایت تولید خواهد کرد یا خیر.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار