به گزارش قطعات خودرو به نقل از تسنیم، جلیل رشیدی نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح آخرین اخبار از تدوین آییننامه اجرایی واردات خودرو، گفت: طبق آخرین اخباری که به ما رسیده آییننامه اجرایی واردات خودرو تدوین شده اما گویا ایرادی داشته که مجدد از هیئت دولت به وزارت «صمت»بازگشت داده شده است.
وی با یادآور اینکه زمزمههایی وجود داشت که واردات خودروهای اقتصادی یعنی خودروهای 10 هزار دلار و کمتر از این عدد در اختیار خودروسازیها باشد، گفت: اگر این اتفاق بیفتد عملا تغییری در اصل ماجرا و تغییر در قیمت خودروها ایجاد نشده و چیزی به نفع مردم نخواهد بود.
نماینده مرودشت در مجلس اضافه کرد: تلاش ما در تصویب این قانون این بود که انحصار خودروسازان در خودروهایی با قیمت 400 تا 500 ملیون تومان را بشکنیم که اگر واردات خودروهای اقتصادی هم در دست آنها باشد عملا گوشت را به دست گربه دادهایم و در نتیجه شاهد رقابت خودروسازان با خودشان خواهیم بود.
رشیدی در همین راستا ادامه داد: در صحبتی که بنده در این ارتباط با وزیر «صمت» داشتم وی عنوان کرد که انحصاری در خصوص واردات خودروهای اقتصادی وجود نخواهد داشت.
وی با اشاره به نظر وکلایملت درباره واردات خودرو بیان کرد: نظر کارشناسان و برخی از نمایندگان مجلس بر این است که نباید در آییننامه سقفی برای واردات خودرو تعیین شود بلکه دولت باید با تعرفه خودروهای وارداتی را کنترل کند یعنی خودروهایی که قیمت پایینتری دارند با تعرفه کمتر و خودروهای گرانقیمت و لوکس با تعرفه بیشتر وارد شود، البته گویا نظر مسئولان در وزارت صنعت ، معدن و تجارت با این نظر متفاوت است.
رشیدی با اشاره به تاخیر در تدوین آییننامه اجرایی واردات خودرو، گفت:نکتهای که وجود دارد این است که تدوین آییننامه خیلی زمان بر شده است، البته طولانی شدن تدوین آن قطعا تبعاتی دارد که ممکن است مافیای خودرو در تدوین آن اعمال نفوذ کنند که ما حتما این موضوع را در مجلس پیگیری خواهیم کرد؛امیدوار هستیم که خروجی آییننامهای که برای واردات خودرو در دولت تدوین میشود به نفع مردم باشد.