به گزارش قطعات خودرو به نقل از اقتصادآنلاین ؛ ولوو کارز فروش ۵۸۶۷۷ خودرو را در ماه مارس گزارش کرد که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۲۲.۱ درصد کاهش داشته است. در طول سه ماهه اول، تعداد خودروهای فروخته شده به ۱۴۸۲۹۵ خودرو افزایش یافت زیرا محدودیت های زنجیره تامین که بر ولوو کارز و صنعت خودروسازی تاثیر گذاشته بود در حال کاهش است. با این حال، به دلیل اختلال مربوط به عدم وجود یک نیمه هادی خاص، ولوو کارز اکنون انحراف موقتی از این روند را تجربه می کند که انتظار می رود بر تولید در سه ماهه دوم تأثیر بگذارد.
در ماه مارس، فروش مدلهای برقی ولوو، ۳۵.۵ درصد از کل فروش خودروهای ولوو را تشکیل میداد و فروش خودروهای تمام الکتریکی ۹.۰ درصد از کل فروش را تشکیل می دهد و همچنین تعداد اشتراک های فعال در پایان ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷۴ درصد افزایش یافته است
فروش در اروپا در ماه مارس ۳۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۲۶۹۵۴ دستگاه رسید که مدل های Recharge بیش از نیمی از کل فروش اروپا را در طول ماه تشکیل می دادند. در سه ماهه اول، ولوو ۶۵۱۱۷ خودرو در اروپا فروخت که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵.۶ درصد کاهش داشت.
در چین، فروش در ماه مارس با ۲۲.۶ درصد کاهش به ۱۲۳۷۸ دستگاه رسید. در سه ماهه اول این شرکت ۳۵۶۸۹ خودرو در چین فروخت که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۱.۱ درصد کاهش داشت.
فروش ایالات متحده در ماه مارس به ۹۴۲۸ دستگاه رسید که ۵.۰ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشت. در سه ماهه اول سال، ولوو ۲۲۷۵۷ دستگاه خودرو در ایالات متحده فروخت که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶.۵ درصد کاهش داشت.
در مارس ۲۰۲۲، XC۶۰ با ۱۶۸۵۵ خودرو پرفروش ترین مدل این شرکت بود، پس از آن XC۴۰ با ۱۷۵۸۴ خودرو (و XC۹۰ با فروش ۹۱۴۱ دستگاه خودرو در رتبه های بعدی قرار گرفتند.