قطعات خودرو

کاهش ۲۰ درصدی فروش نیسان در سال ۲۰۲۲

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، شرکت نیسان ژاپن با اعلام افت فروش ۲۰.۷ درصدی محصولاتش در سال ۲۰۲۲ اظهار داشت ۳.۲۳ میلیون دستگاه خودرو را در بازارهای جهانی به فروش رسانده است. این رقم در حالی منتشر می‌شود که ژاپنی‌ها سال ۲۰۲۱ حدود ۴.۰۶ میلیون دستگاه خودرو فروخته بودند.

 

 

فروش نیسان تقریباً در تمامی بازارهای مهم جهانی افت داشته است. حتی نیسان در وطن خود ژاپن نیز افت فروش ۰.۵ درصدی را تجربه کرده اما کاهش فروش ۲۵.۴ درصدی در ایالات‌متحده و ۲۳.۸ درصدی در کل آمریکای شمالی ضربه بدتری به این شرکت زده است.

 

 

اروپایی‌ها و چینی‌ها نیز به ترتیب ۲۳.۱ و ۲۲.۱ درصد خودروهای کمتری را از نیسان خریداری کرده‌اند. در جدول زیر می‌توانید فروش نیسان در سال ۲۰۲۲ به تفکیک هر منطقه را مشاهده کنید.

 

 

پرفروش‌ترین محصول سال ۲۰۲۲ نیسان در آمریکا شاسی‌بلند روگ یا ایکس تریل بوده است. فروش خودروی یاد شده در آمریکا به ۱۸۶,۴۸۰ دستگاه رسیده که نسبت به فروش ۲۸۵,۶۰۲ دستگاهی سال ۲۰۲۱ افت قابل‌توجه ۳۴.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

 

 

نیسان همچنین با کاهش میزان تولید در سال گذشته نیز مواجه بوده و حدود ۳.۲۵ میلیون دستگاه خودرو تولید کرده که این رقم به معنی کاهش تولید ۹.۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ است.

 

 

کارخانه‌های نیسان در ژاپن اگرچه ۱۲.۶ درصد تولید بیشتری داشته‌اند اما عملکرد ضعیف‌تر باقی کارخانه‌ها به معنی کاهش تولید ۱۲.۹ درصدی بوده و جدول زیر نیز به خوبی گویای وضعیت تولید نیسان در جهان است.

ژاپنی‌ها با نیم‌نگاهی به آینده اقدام به معرفی یک کانسپت برقی جدید در روزهای آینده خواهند کرد. با توجه به تیزرهای منتشر شده می‌توان گفت نسخه کانسپت جدید نیسان یک رودستر با استایل قابل‌توجه خواهد بود.

 

nissan همچنین به ‌زودی تکانی به سبد محصولات وانت پیکاپ خود در آمریکا خواهد داد. ژاپنی‌ها با تایتان فول سایز وداع خواهند کرد و فعلاً جایگزینی برای آن در نظر گرفته نشده است.

 

 

همچنین nissan در حال سبک‌سنگین کردن تولید یک وانت پیکاپ برقی و میان سایز خواهد بود.

 

 

این خودروساز در سال قبل حدود ۱.۴۴ میلیارد دلار را جهت سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل بدون آلایندگی قرض کرد. سرمایه یاد شده صرف توسعه و ساخت تکنولوژی‌های باتری، خودران، شارژ و… خواهد شد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *