بررسی اجمالی
ام وی ام 315 پلاس در حقیقت نسخه ارتقاء یافته ام وی ام 315 است که چند سالی است در بازار خودرو ایران توسط مدیران خودرو عرضه می شود. ام وی ام 315 پلاس از نظر ظاهری، کابین و آپشن تفاوت هایی با نسخه معمولی کرده و باعث شده تا به عنوان یک رقیب جدی برای هاچ بک های مطرح جاده مخصوص خودنمایی کند. در این صفحه می توانید مشخصات فنی و همچنین بررسی کامل ام وی ام 315 پلاس را مطالعه کنید.
بررسی ام وی ام 315 پلاس
محبوبیت هاچبکهای اقتصادی در بازار ایران بر کسی پوشیده نیست و هر خودروساز کوچک و بزرگی که وارد عرصه خودروسازی در کشورمان میشود، تلاش می کند تا یک یا چند محصول را در این بخش به بازار عرضه کند. نماینده مدیران خودرو در این رقابت ام وی ام 315 بوده است، خودرویی که تاکنون میزبان دو نسل از آن بودهایم و اکنون نسخه بهینه شده نسل دوم آن با نام ام وی ام 315 پلاس توسط این شرکت عرضه شده است.
ام وی ام 315 پلاس
نسل نخست ام وی ام 315 در زمانی به بازار عرضه شد که پژو 206 حاکم بی چون و چرا در بخش هاچبکهای اقتصادی بود. در همین زمان نسل اول ام وی ام 315 موفق شد به واسطه طراحی متفاوت و برخی امکانات رفاهی، مورد توجه برخی مشتریان قرار بگیرد. نسخه فیسلیفت این خودرو در سال 1394 به بازار عرضه شد و رقابت شدیدتری را با پژو 206 تیپ 5 آغاز کرد، رقابتی که پس از تغییرات قیمتها به نبرد ام وی ام 315 نیو با پژو 207 منجر شد. در نهایت و از سال 1399 شاهد عرضه دومین فیسلیفت ام وی ام 315 به بازار بودیم، خودرویی که با پسوند پلاس متمایز شده است و هدف آن به چالش کشیدن پژو 207 اتوماتیک و سایر هاچبکهای اتوماتیک و اقتصادی بازار است؛ چرا که این خودرو اکنون به گیربکس اتوماتیک مجهز است.
داخل ام وی ام 315 پلاس
برخلاف ظاهر خارجی ام وی ام 315 پلاس که تغییر چندانی را در مقایسه با نسخه پیشین دریافت نکرده بود، در کابین شاهد بروزرسانیهای متعددی هستیم و میتوان گفت که ظاهر داخلی این خودرو کاملا دگرگون شده است. تریم داخلی ام وی ام 315 پلاس اکنون با ام وی ام X22 مشترک است و از رنگبندی مشکی و نارنجی بهره میبرد. استفاده از سبک طراحی جدید در کنار رنگبندی جذاب سبب شده است تا ام وی ام 315 پلاس همچون یک هاچبک اسپرت به نظر برسد.
ام وی ام 315 پلاس به سانروف نیز مجهز شده است که یک آپشن تاثیرگذار و دوستداشتنی برای مشتریان ایرانی است. کابین خودرو نیز فضای کافی برای چهار بزرگسال را ارائه میدهد و در مقایسه با نزدیکترین رقیب خود یعنی پژو 207، جادارتر و راحتتر است. فضای صندوق این خودرو نیز نسبتا مناسب ارزیابی میشود. از این رو میتوان گفت که ام وی ام 315 پلاس تا حدودی مناسب استفاده خانوادههای کوچک است و برخلاف رقیب خود از برند پژو، سرنشینان را در سفرهای طولانی خسته و آزرده نخواهد کرد.
طراحی ام وی ام 315 پلاس
ام وی ام 315 پلاس دومین فیسلیفت انجام شده روی این هاچبک اقتصادی است و طراحان در مراحل توسعه آن تمامی تلاش خود را به کار گرفتهاند تا ظاهر خودرو با کمترین هزینه ممکن اصلاح شود. افزودن جلوپنجره و چراغهای روشنایی در روز به همراه سپر جدید، سهم به سزایی در تغییر چهره جلو داشتهاند.
طراحی ام وی ام 315 پلاس
تغییرات بخش جانبی محدود بودهاند. راهنما روی گلگیرها به آینه منتقل شده است و رینگهای خودرو نیز از طرح جدیدی برخوردار هستند. در قسمت عقب خودرو نیز یک دیفیوزر با دو جای خروجی اگزوز غیرواقعی به سپر افزوده شدهاند که چهره خودرو را اندکی متفاوتتر از نسخه قبلی جلوه میدهند. در مجموع میتوان گفت که تغییرات ظاهر خارجی ام وی ام 315 پلاس نسبت به ام وی ام 315 نیو اندک بوده است، با این حال این دو خودرو از یکدیگر قابل تمایز هستند.
مشخصات ام وی ام 315 پلاس
در بخش مشخصات فنی ام وی ام 315 پلاس نیز شاهد تفاوتهایی با نسخه پیشین هستیم اما این تفاوتها به چند مورد محدود شدهاند. همچنان پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی زیر کاپوت این خودرو قرار دارد که به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها مجهز است. این موتور حداکثر 107 اسببخار قدرت و 140 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند که با توجه به ردهبندی خودرو و سایر رقبای موجود در بازار، این ارقام رضایتبخش هستند.
موتور ام وی ام 315 پلاس
تغییر اصلی در مشخصات فنی ام وی ام 315 پلاس شامل جعبه دنده خودرو شده است، جایی که گیربکس 4 سرعته اتوماتیک جایگزین جعبه دنده 5 سرعته دستی شده است. این تغییر به وضوح سبب میشود تا موقعیت ام وی ام 315 پلاس در بازار تقویت شود چرا که در حال حاضر هاچبکهای اقتصادی اندکی با گیربکس اتوماتیک در کشورمان حضور دارند. شتاب رسمی ام وی ام 315 پلاس 12.5 ثانیه عنوان شده است و حداکثر سرعت قابل دستیابی با این خودرو نیز 170 کیلومتربرساعت خواهد بود. همچنین مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام 315 پلاس نیز 7.3 لیتر در صد کیلومتر برآورد شده است. فرمان خودرو نیز از نوع برقی است که در مقایسه با فرمان هیدرولیک عملکرد بهتری به نمایش خواهد گذاشت و فشار کمتری نیز بر موتور وارد میکند.
مشخصات فنی ام وی ام 315 پلاس
نام خودرو ام وی ام 315 پلاس
کشور سازنده کشورچین
سال (طراحی) 1399
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1497 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 107 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 140 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه
جعبه دنده 4 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100 –
حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت
وزن 1285 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4213 طول – 1693 عرض – 1497 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2527 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 7.3 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 50 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 5
میزان تولید CO2 165 گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت
امکانات و تجهیزات ام وی ام 315 پلاس
خودروهای چینی همواره به بهرهمندی از امکانات رنگارنگ مشهور بودهاند و این مساله در خصوص ام وی ام 315 پلاس نیز صدق میکند. این خودرو اکنون به طیف گستردهای از امکانات ایمنی و رفاهی مجهز است و نسبت به ام وی ام 315 نیو ارتقا یافته است. همین مزیت سبب میشود تا ام وی ام 315 پلاس انتخاب کسانی باشد که برای آپشنهای ایمنی و رفاهی خودرو اهمیت زیادی قائل هستند.
از جمله امکانات رفاهی و ایمنی ام وی ام 315 پلاس میتوان به این موارد اشاره کرد: دو کیسه هوا، ترمزهای دیسکی جلو و کاسهای عقب به همراه ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری، سنسور پارک و دوربین عقب، سنسور پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، سنسور نور، چراغهای روشنایی در روز، فرمان برقی، سیستم صوتی به همراه چهار بلندگو و نمایشگر 8 اینچی لمسی، سیستم تهویه دستی، روکش چرمی صندلیها، آینههای جانبی تاشو برقی با گرمکن و سانروف.
امکانات ام وی ام 315 پلاس
ترمز و پایداری ترمز چهارچرخ دیسکی، سیستم های ABS و EBD و ESP
کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتی صفحه نمایش 8 اینچی لمسی، دارای سیستم GPS
دیگر تجهیزات کروز کنترل، سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها TPMS، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، فرمان برقی، سانروف، رینگ آلومینیومی 15 اینچی
رقبای ام وی ام 315 پلاس در بازار
ام وی ام 315 پلاس تنها هاچ بک مدیران خودرو است که سال ها است در بازار خودرو ایران عرضه شده و رقیب جدی محصولاتی مثل پژو 206 یا پژو 207 محسوب می شود. خودرویی با چهره متفاوت و البته سطح امکاناتی بالاتر نسبت به هاچ بک های معروف جاده مخصوص که توانسته سهم بازار خوبی را نیز نصیب خود کند.
ام وی ام 315 پلاس اگرچه از نظر چهره و آپشن از رقبای خود بهتر به نظر می رسد، اما کیفیت ساخت نه چندان مناسب متریال کابین باعث شده تا بعد از چند سال، افت کیفیت آن احساس شود اگرچه دیگر هاچ بک های جاده مخصوص نیز که رقیب ام وی ام 315 پلاس محسوب می شوند هم از نظر کیفیتی آنچنان دلچسب نیستند. اما مدیران خودرو همواره سعی کرده تا با ارایه شرایط فروش خوب و همچنین اقساط های بلند مدت، کارت برنده جذابی را برای خریدار ارایه دهد.