امروز : شنبه 8 بهمن 1401

دانا تواناست

  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
منو
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
  • عبدالعلی مجد
  • 28 مهر 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=151

انجمن تامین کنندگان قطعات خودروی آمریکای شمالی(AASA)، با سابقه‌ای قریب به ۱۰۰ سال، یکی از سازمان‌های صنفی برجسته و شناخته شده در صنعت خودروی آمریکای شمالی است. این انجمن فعالیت گسترده‌ای در جهت حفظ منافع قطعه سازان، فروشندگان لوازم یدکی و سایر مشاغل مرتبط با این حوزه دارد و تلاش می‌کند از طریق ایجاد بسترهای نوآورانه و افزایش مزیت‌های رقابتی، حامی اعضای خود جهت حضور در بازارهای جهانی باشد.

از انجمن بین‌المللی تامین کنندگان قطعات خودرو، چه می‌دانید؟

انجمن تامین کنندگان قطعات خودروی آمریکای شمالی(AASA)، با سابقه‌ای قریب به ۱۰۰ سال، یکی از سازمان‌های صنفی برجسته و شناخته شده در صنعت خودروی آمریکای شمالی است. این انجمن فعالیت گسترده‌ای در جهت حفظ منافع قطعه سازان، فروشندگان لوازم یدکی و سایر مشاغل مرتبط با این حوزه دارد و تلاش می‌کند از طریق ایجاد بسترهای نوآورانه و افزایش مزیت‌های رقابتی، حامی اعضای خود جهت حضور در بازارهای جهانی باشد.

این انجمن، مرجع رسمی تولید کنندگان، فروشندگان قطعات و لوازم جانبی خودرو و همچنین محصولات و خدمات مرتبط با آن می‌باشد. این سازمان رسالت خود را در قالب پیشبرد و ارتقأ این صنعت و همچنین تامین منافع تجاری اعضای خود تعریف کرده است. انجمن تامین‌کنندگان قطعات خودروی آمریکای شمالی تعهدات خود را در قبال اعضای این سازمان این‌گونه تشریح می‌کند:

  • تعهد به چشم اندازی نوآورانه و سودآور در صنعت خدمات پس ‌از فروش خودرو
  • تامین ابزارهای مورد نیاز برای تامین کنندگان در جهت رفع چالش‌ها و استفاده از فناوری‌های پیشرفته
  • حمایت از اعضای انجمن در بازارهای جهانی جهت ارتقأ مزایای رقابتی

انجمن تامین کنندگان قطعات خودرو در بیانیه‌ی خود به شکل تلویحی به تعارض منافع خود با خودروسازان اشاره می‌کند که این خود نکته‌ای قابل توجه و متضمن بی‌طرفی و نگاه غیرجانبدارانه‌ی این انجمن است.  به تعبیر این سازمان، هر خودرویی که به خیابان‌ها اضافه می‌شود برای خودروسازان ایجاد درآمد می‌کند و افزایش عمر خودروها برای خودروسازان خوشایند نیست؛ از این رو خودروسازان اطلاعات مورد نیاز را به راحتی در اختیار کسب و کارهایی که ارائه‌دهنده‌ی خدمات پس از فروش هستند قرار نمی‌دهند، چرا که این خدمات از مهم‌ترین عوامل در افزایش عمر و کارایی خودرو هستند. این مساله دقیقا همان چیزی است که نظام سرمایه‌داری در راستای ترویج مصرف‌گرایی و کسب سود کلان‌تر در همه‌ی کالاهای مصرفی، سرمشق قرار می‌دهد. با توجه به این تعارض میان منافع خودروسازان و خدمات دهندگان، این انجمن تلاش می‌کند اطلاعات مورد نیاز جهت ارتقأ خدمات را بر اساس تجارب رانندگان و همچنین متخصصان تعمیر و سرویس خودروها به دست بیاورد. این نکته لزوم توجه ویژه به مصرف کنندگان و همچنین حرفه‌های مرتبط با تامین قطعات خودرو و خدمات آن را به خوبی نشان می‌دهد؛ موضوعی که به نظر می‌رسد در کشور ما هم نیازمند توجه ویژه و جدی از سوی انجمن صنفی قطعات یدکی و قطعه سازان ‌باشد.

این انجمن خاطرنشان می‌کند بر اساس تحقیقات صورت‌گرفته، اکثر مالکان خودرو تمایل دارند خدمات پس از فروش و رفع عیوب خودرو با کیفیت و شفافیت بیشتری در اختیار آنان قرار بگیرد؛ از این رو انجمن تلاش کرده است خدمات مبتکرانه ای را برای افزایش رضایت مشتریان طراحی کند. این انجمن یک شبکه‌ی ارتباط از راه دور را میان تعمیرکاران معتمد و مشتریان، برای راهنمایی و آموزش آنان در مواقع اضطراری راه اندازی کرده است که به نظر می‌رسد جای نمونه‌ای مشابه آن در کشور ما خالی است.

انجمن تامین‌کنندگان قطعات خودروی آمریکای شمالی ضمن توجه به مشتریان و صاحبان خودرو، تلاش می‌کند تا به عرضه کنندگان قطعات‌خودرو نیز جهت ارتقا تجارب خود خدماتی را ارائه دهد. این کمک ها در پنج محور مشخص در اختیار عرضه کنندگان قطعات قرار می‌گیرند که عبارتند از:

۱) انتقال تجربیات تامین کنندگانی که فعالیت آنان واجد نوآوری بوده است.

۲) تجزیه و تحلیل استراتژیک جهت برنامه‌ ریزی و تدوین طرح‌های تجاری

۳) کارشناسی و ارائه گزارش های دقیق در مورد سیاست‌ها و قوانین دولتی

۴) ایجاد شبکه های ارتباطی و تبادل تجربیات برای اعضای انجمن از طریق برگزاری همایش‌های تجاری

۵) انتقال گزارش‌ها و تجربیات بازارهای جهانی به تامین کنندگان و همچنین خدمات دهندگان.

بر اساس قوانین انجمن تامین کنندگان قطعات خودروی آمریکای شمالی، هر شرکت ثبت شده‌ای که با بیش از پنج کارمند، در زمینه‌ی خدمات خودرو فعال باشد می‌تواند به عنوان عضو در این انجمن پذیرفته شود. شرکت‌های خدمات خودرو از طریق عضویت در این انجمن به مزایایی همچون حمایت‌های دولتی، استفاده از نتایج تحقیقات این انجمن، بهره گیری از مشارکت‌های بین المللی و همچنین استفاده از تخفیف‌های قابل توجه در نمایشگاه‌های تجاری بهره‌مند می‌شوند.

با توجه به سابقه و جایگاه بین‌المللی این انجمن به نظر می‌رسد علی‌رغم تفاوت‌های موجود در بازار خدمات خودروی ایران و بازارهای جهانی، توجه به اقدامات و فعالیت‌های این انجمن می‌تواند راه‌گشا و الهام‌بخش فعالیت‌های انجمن صنفی قطعات یدکی و قطعه سازان ایران نیز باشد. لزوم توجه به انجمن‌صنفی نه تنها به عنوان نهاد صادرکننده‌ی مجوزها و واضع مقررات، بلکه به عنوان مرجع نوآوری و انسجام دهنده‌ی خدمات خودرویی، امری ضروری و حتمی برای آینده‌ی این صنعت است که می‌تواند کیفیت و شفافیت خدمات را به استانداردهای جهانی نزدیک کند.

انجمن تامین کنندگان قطعات خودرو Automotive Aftermarket Suppliers Associationبا نام اختصاری AASA درآدرس اینترنتی https://www.aftermarketsuppliers.org/ در دسترس است.

Print 🖨
  • انتقال تجربیات, انجمن تامین کننندگان خودرو, تشکل هایبین المللی قطعات, صنعت قطعات خودرو, نوآوری, همکاریبین تعمیرکنندگان و قطعه سازان
[ctp_print]
قبلیقبلکاهش شدید درآمد دولت از صنعت خودرو
بعدیتعویق انتخابات اتحادیهبعدی

اخبار زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی

ایران کامینز
حسام مهجور 08 بهمن 1401
سود دولت از واردات هر خودرو چقدر است؟
سارا رستگار 08 بهمن 1401
تامین فیلتر
حسام مهجور 08 بهمن 1401
میتسوبیشی
حسام مهجور 08 بهمن 1401

تکنولوژی، خودروهای برقی و تجاری

تاریخ خودرو

تاریخ خودرو : تویوتا اف سی اچ وی، وارد شد

حسین توکلی 28 دی 1401

تاریخ خودرو : نخستین دوزنبرگ مدل جی رونمایی شد

حسین توکلی 27 دی 1401

تاریخ خودرو : آخرین خودروی دیسوتو

حسین توکلی 26 دی 1401

تاریخ خودرو : شرکت خودروسازی لانچیا تاسیس شد

حسین توکلی 25 دی 1401

بانک خودرو

معرفی چری تیپ 2 بنزینی Viana

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 5 برقی

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6 پرو

محمدمهدی بشارت‌نیا

آموزشی

خودرو اتاق تعویض چیست؟

علی محمد اخوان 04 بهمن 1401

چگونه خط و خش روی ماشین را از بین ببریم؟

علی محمد اخوان 30 دی 1401

ماشین دنده ای بخریم یا اتوماتیک؟

عبدالحسین آزاد 22 دی 1401

عوارض یخ زدن آب رادیاتور ماشین

مرتضی مهدوی 16 دی 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمقاله

زندگی در شرایط کنونی / جُستار کوتاه بر وضعیت زندگی پس از انقلاب

اگر می‌توانستم پرتکرارترین کلمات در کلام مسئولان نظام و سیاسیون را احصا کنم شاید همین ترتیب فوق الذکر بدست می‌آمد. انقلاب سال ۱۳۵۷ که امروز

03 دی 1401

چشم اسفندیار
گل نزنی، گل می‌خوری

حسن بشارت‌نیا -مدیر مسئول Print 🖨

25 آبان 1401

مقصد انبیا آبادی دنیا نیست
مقصد حکومت نیست

حسن بشارت‌نیا مدیر مسئول ماهنامه قطعات خودرو Print 🖨

مرصاد رنگرز 19 آبان 1401

مطالب توصیه شده

پیش‌بینی فروش جهانی خودرو در ۲۰۲۳

معرفی آستون مارتین DBS 770 آلتیمیت، تولید محدود با قیمت ۴۰۰ هزار دلار

احتمال تولید نسخه آفرود دو در شورولت بلیزر در آینده نزدیک

معرفی شورلت کوروت E-Ray هیبریدی با ۶۵۵ اسب بخار قدرت و شتاب ۲.۵ ثانیه

جیپ اونجر به عنوان بهترین خودرو سال 2023 اروپا انتخاب شد

خودرویی که با قیمت پایه هم خریدار نداشت

ادامه رانت‌های «مادرانه» و «فرسوده» در بازار خودرو

قیمت خودرو در 5 بهمن 1401 + تیبا2، 308میلیون

امتیاز عجیب خودروسازان به مادران/ ماجرای خرید خودرو بدون واریز پول چیست؟

تحلیل

«اکونومیست» خرابی‌های توفان رکود ملکی را بررسی کرد
هالووین بازار جهانی مسکن

«اکونومیست» رکود ناشی از افت قیمت مسکن در حداقل ۹ کشور ثروتمند را به مثابه توفان وحشت، واقعیتی گریزناپذیر عنوان کرده که ۶ عارضه اقتصادی و اجتماعی از جمله برای بازار کار، معیشت خانوارها و

30 مهر 1401

داده‌های پلتفرم‌های تبلیغات دیجیتال از رکود کسب‌وکارهای مجازی منتشر شد
ویترین خالی بازار آنلاین

آوا فلاح : بیش‌ از یک ماه است که از محدودیت‌های اینترنتی می‌گذرد و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ضربه بزرگی بر بدنه‌ اقتصاد دیجیتال زده است. دامنه این آسیب‌ها و ضررهای مالی به بازار تبلیغات آنلاین

30 مهر 1401

گزارش میدانی

بسته، باز، نیمه بسته -گزارش میدانی از روزهای 25، 26 و27 آبان 1401
همه ناراضی، بلاتکلیف و عصبانی

28 آبان 1401

در صورت تغییر قیمت چه اتفاقی برای کد شناسه نصب شده می‌افتد؟
عدم ثبات قیمت‌ها و طرح شناسه کالا

24 شهریور 1401

گزارش تصویری

طلسم خصوصی‌سازی ۲ شرکت خودروساز شکسته شد

30 آذر 1401

گزارش ویدیویی

گزیده نشست خبری رئیس اتحادیه
تماشا کنید: سیداحمد حسینی:ما با بیان مشکلات به دنبال درمان هستیم

18 مهر 1401

سرانجام راه‌بندهای کوچه آذرطوس چه شد؟
تماشا کنید: چرا پیگیری کسبه به جایی نمی‌رسد؟

30 شهریور 1401

رویدادها و نمایشگاه‌ها

نگاهی به غرفه فرداموتورز در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو کرمان ۱۴۰۱

03 بهمن 1401

به بهانه یازدهمین نمایشگاه خودرو کرمان؛ ام وی ام همچنان از چهره جدیدش می‌گوید

02 بهمن 1401

محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی در حاشیه نمایشگاه قطعات خودرو:
تولیدی‌های صنفی ساماندهی شده‌اند و تاکنون 303 میلیون کدرهگیری صادر شده است

محمدمهدی برادران در حاشیه مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران در گفتگو با «قطعات خودرو» گفت: برای اصلاح نظام بازار لوازم یدکی اقدامات بسیاری

مرصاد رنگرز 09 آبان 1401

آرشیو ماهنامه

قطعات خودرو شماره 27

09 شهریور 1401

ماشین آلات راهسازی و کشاورزی

معرفی ام وی ام X22

01 بهمن 1401

نظارت میدانی اعضای کمیسیون صنایع از صنایع تبریز/انتقاد از قاچاق تراکتور به کشورهای همسایه

22 آبان 1400
بستن