جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

قیمت ۱۵۰ هزار دلاری لوکس‌ترین و مجهزترین مدل مینی‌ون لکسوس LM!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، قیمت مینی‌ون مجلل لکسوس LM در تیپ پایه از ۱۱۶ هزار دلار آغاز می‌شود و در گران‌ترین نسخه به رقم گزاف ۱۴۵ هزار دلار می‌رسد.

 

وقتی حرف از مینی‌ون می‌شود، معمولاً خودروهایی اقتصادی و کسل‌کننده به ذهن می‌آیند که هیجان‌انگیزترین وظیفه‌شان رساندن بچه‌ها به مدرسه است اما لکسوس اوایل سال جاری نسل جدید مینی‌ون LM را معرفی کرد که از لحاظ قیمت و تجمل در حد سدان‌های لوکس پرچم‌دار است. حال قیمت این خودرو برای بازار بریتانیا اعلام شده که نشان می‌دهد مینی‌ون لوکس ژاپنی‌ها هرگز خودروی ارزانی نخواهد بود.

LM جدید در سه تیپ مختلف عرضه می‌شود که قیمت آن در تیپ پایه از ۹۰ هزار پوند معادل ۱۱۶ هزار دلار آغاز خواهد شد. این قیمت برای مدل LM350h پایه با هفت صندلی، تنظیم برقی صندلی‌های جلو و ردیف وسط، تودوزی چرمی نیمه آنیلین، دو سانروف ثابت، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای و آفتاب‌گیر برقی خواهد بود. سیستم صوتی فراگیر مارک لوینسون با ۲۱ بلندگو، نمایشگر ۱۴ اینچی روی سقف برای سرنشینان عقب، گرم‌کن غربیلک فرمان، هدآپ دیسپلی و دستیار هوشمند پارک با قابلیت پارک از راه دور نیز از دیگر تجهیزات این تیپ هستند.

زیر کاپوت LM350h یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر هیبریدی قرار دارد که ۲۴۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و به چرخ‌های جلو نیرو می‌دهد؛ اما کسانی که خواهان نیرو گرفتن چرخ‌های عقب هستند، می‌توانند مدل LM350h را انتخاب کنند که ۹۳ هزار پوند معادل ۱۲۰ هزار دلار قیمت دارد و به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است اما خبری از قدرت بیشتر نخواهد بود. پرچم‌دار این خانواده هم مدل LM350h تاکومی با قیمت ۱۱۳ هزار پوند معادل ۱۴۶ هزار دلار است که ۶,۶۱۰ پوند از LC کانورتیبل در بازار بریتانیا گران‌تر خواهد بود.

این نسخه در داخل از فضای متفاوتی بهره می‌برد که بیشتر به مایباخ شباهت دارد تا یک مینی‌ون! بجای دو ردیف صندلی عقب که در تیپ‌های قبلی ارائه می‌شود، تاکومی در عقب فقط به دو صندلی مجهز است که هفت نوع ماساژ مختلف را ارائه می‌کنند و می‌توانند کاملاً افقی شوند. میزهای تاشو، پدهای شارژ بی‌سیم و سیستم کنترل تهویهٔ مجزا هم از دیگر ویژگی‌های این صندلی‌ها هستند اما جذاب‌ترین ویژگی این مدل نمایشگر بزرگ ۴۸ اینچی است که راننده را از سرنشینان عقب جدا می‌کند. این نمایشگر هم می‌تواند یک محتوای واحد را نشان دهد و هم می‌تواند به‌عنوان دو صفحه‌نمایش مجزا کار کند تا هرکدام از سرنشینان عقب بتوانند محتوای خود را با استفاده از هدست جداگانه تماشا کنند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار