قطعات خودرو

جانشین هنسی ونوم F5 با الهام از پورشه کاررا GT ساخته خواهد شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، به گفتهٔ جان هنسی، جانشین ونوم F5 با الهام از پورشه کاررا GT در سال ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ معرفی خواهد شد. احتمالاً این خودرو به پیشرانهٔ تنفس طبیعی مجهز خواهد بود.

 

هنسی با ساخت مدل ونوم GT و سپس ونوم F5 توانست خود را از یک شرکت تیونینگ به سازندهٔ هایپرکار تبدیل کند. محصول کنونی این شرکت در حال حاضر در نسخه‌های کوپه، رودستر و روولوشن (نسخهٔ پیست محور) ساخته می‌شود اما هایپرکار بعدی هنسی هم‌اکنون در مرحلهٔ برنامه‌ریزی قرار دارد. «جان هنسی» در مصاحبه‌ای با تاپ گیر گفته است محصول جدید شرکتش در سال ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ به بازار خواهد آمد.

 

به گفتهٔ وی، این خودرو می‌تواند از پورشه کاررا GT الهام بگیرد. هنسی توضیح بیشتری در این رابطه نداده است اما تاپ گیر پیش‌بینی کرده هایپرکار بعدی این شرکت یک مدل روباز با پیشرانهٔ تنفس طبیعی و گیربکس دستی باشد.

هنسی ونوم F5 رودستر

 

برای یادآوری، کاررا GT خودرویی تارگا با پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی و گیربکس دستی بود. البته هنسی ابتدا قصد داشت یک گرند تورر الکتریکی را به‌عنوان محصول بعدی خود در سال ۲۰۲۶ معرفی کند اما این کار فعلاً به تعویق افتاده است.

 

این خودرو گرند تورر شش چرخ منحصربه‌فردی با ترکیب صندلی‌های ۱+۲+۱ و شش چرخ خواهد بود که بیش از شش متر طول و ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. طبق جدول زمانی جدید هنسی اما این گرند تورر غیرمعمول پس از جانشین ونوم F5 به بازار خواهد آمد.

 

این یعنی محصول الکتریکی غیرمتعارف هنسی که بردی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر دارد را احتمالاً در زمانی نزدیک به پایان دههٔ جاری خواهیم دید.

به گفتهٔ هنسی، چون خریداران هنوز حاضر نیستند از پیشرانه‌های درون‌سوز دست بکشند، معرفی این خودرو به تعویق افتاده است. در همین حال، شکستن رکورد حداکثر سرعت با ونوم F5 هنوز در دستور کار شرکت قرار دارد. اوایل سال جاری هنسی گفت رکوردشکنی دوطرفه می‌تواند در یکی از بزرگراه‌های جدید در حال ساخت تگزاس انجام گیرد. به گفتهٔ وی، به بزرگراه صاف و مستقیمی به طول ۸ تا ۱۱ کیلومتر نیاز است تا ونوم F5 بتواند به سرعتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *