قطعات خودرو

معرفی خودروهای برتر سال ۲۰۲۱

در سال ۲۰۰۵آئودی A6برنده اولین جایزه خودروی سال شد. از آن زمان تاکنون جوایز سالانه این رقابت به ۵بخش شامل بهترین خودروی پرفورمنس، بهترین طراحی، بهترین خودروی لوکس، بهترین خودروی شهری و البته برنده کلی افزایش یافته است. برای سال ۲۰۲۱این فولکس‌واگن ID.4بوده که توانسته برنده جایزه خودروی سال شود.

وقتی به لیست سه فینالیست رقابت‌های امسال نگاه می‌کنیم شاید با خود بگوییم همین فولکس ID.4تنها انتخاب منطقی داوران بوده است. رقبای این خودرو در سال ۲۰۲۱مدل شهری هوندا e و تویوتا یاریس بوده‌اند، خودروهایی که در بازار آمریکا عرضه نمی‌شوند. البته ID.4روانه نمایندگی‌های فروش شده و بررسی‌های تخصصی نشان داده فولکس کراس اووری جادار، راحت و توانا را تولید کرده است. اگرچه نسخه تک موتوره این خودرو فقط ۲۰۱اسب بخار قدرت داشته و پرفورمنس بسیار خوبی ندارد اما شعاع حرکتی ۴۰۲کیلومتری آن نسبتاً خوب می‌باشد.

اما درباره دیگر برندگان باید گفت مرسدس بنز S کلاس جدید بدون هرگونه تعجبی برنده جایزه خودروی لوکس سال شده است. این سدان پرچم‌دار سال‌هاست که در بحث اشرافیت و تکنولوژی حرف اول را می‌زند.

پورشه ۹۱۱ توربو برنده جایزه خودروی پرفورمنس سال شده است. این خودرو در تریم غیر S قدرت ۵۷۲ اسب بخاری و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۷ ثانیه‌ای دارد.

دیگر برندگان عبارت‌اند از هوندا e در بخش بهترین خودروی شهری و لندروور دیفندر که برنده بهترین طراحی سال شده است. قبلاً جایزه‌ای هم در بخش خودروی سبز سال برای خودروهای الکتریکی و هیبریدی در نظر گرفته شده بود که حذف شد اما از سال آینده یک بخش کاملاً جدید برای خودروهای تمام الکتریکی معرفی خواهد شد.

۹۴ خبرنگار از سراسر جهان در فرایند داوری و بررسی خودروها شرکت داشته‌اند. خودروها برای حضور در جوایز خودروی سال باید حداقل در ۲ قاره از ۷ قاره جهان و حداقل به مدت یک سال (از ماه می تا ماه می سال بعد) عرضه شده باشند.

منبع: مجله پدال

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است