به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودرو بانک، علاوه بر برندهای خودروسازی چینی، سایر شرکتهای بینالمللی نیز در این بازار فعال هستند و هرکدام از آنها تلاش دارند تا سهمی از این کیک بزرگ به چنگ آورند. برای مثال سالها است که شرکت فرانسوی پژو سیتروئن با شرکت چینی دانگ فنگ همکاری میکند. جنرال موتورز نیز سایک موتور را به عنوان شریک خودرو انتخاب کرده است.
برخلاف تصور اولیه، مشتریان در بازار خودرو چین علاقه چندانی به خرید خودروهای داخلی ندارند و برندهای مطرح جهانی همچون فولکس واگن و تویوتا را برای خرید ترجیح میدهند. البته برندهای باکیفیت چینی نیز از سوی مشتریان داخلی مورد اقبال قرار گرفتهاند، برای مثال برند هاوال به شدت در چین پرفروش است و البته خودروهای آن در برخی کشورهای پیشرفته همچون استرالیا نیز عرضه میشود. جنرال موتورز نیز همکاری موفقی را با سایک موتور در چین پیگیری میکند. این دو برند تحت نام تجاری جوینت ونچر وولینگ فعالیت میکنند و بر تولید خودروهای اقتصادی و کوچک تمرکز دارند. در نهایت باید به برند امریکایی تسلا اشاره کرد، برندی که در حال جهانی شدن است و از سوی مشتریان چینی نیز به شدت مورد استقبال واقع شده است.
جدول ده خودرو پرفروش بازار چین، سال 2021 میلادی:
خودرو | فروش سال 2021 | فروش سال 2020 | درصد تغییر |
وولینگ مینی EV | 426,482 | 126,603 | 236.9% |
فولکس واگن لاویدا | 391,362 | 417,324 | -6.2% |
هاوال H6 | 370,438 | 376,864 | -1.7% |
تویوتا کرولا | 323,242 | 350,310 | -7.7% |
چانگان CS75 | 281,862 | 266,824 | 5.6% |
تسلا مدل 3 | 272,947 | 121,389 | 124.9% |
بیوک اکسل جی تی | 263,017 | 295,857 | -11.1% |
وولینگ هونگ گوانگ | 255,184 | 261,914 | -2.6% |
نیسان سیلفی | 250,376 | 259,765 | -3.6% |
نیسان بلوبرد | 249,774 | 282,960 | -11.7% |