قطعات خودرو

تغییر رسمی نام دایملر به مرسدس بنز

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، جدایی بخش‌های سواری و کامیون دایملر به بیش از یک قرن فعالیت این دو بخش زیر یک سقف پایان خواهد داد. این جدایی و تغییر نام به‌منظور هماهنگی با تغییر و تحولات صنعت خودروسازی صورت گرفته است. با تغییرات زیادی که طی سال‌های اخیر در وسایل نقلیهٔ تجاری و خودروهای سواری رخ داده است، دایملر فکر می‌کند بهتر است این دو بخش از هم جدا شوند. این تصمیم با هدف تمرکز مرسدس بنز روی خودروهای بدون آلایندگی، ویژگی‌های دیجیتالی و تکنولوژی‌های جدید اتخاذ شده تا از این طریق ارزش شرکت افزایش پیدا کند.

کاملاً واضح است که خودروسازان سنتی با روی آوردن به ساخت مدل‌های الکتریکی سعی دارند با تسلا و ارزش سهام فوق‌العادهٔ آن رقابت کنند زیرا در صورت فقدان اعتبار در بازارهای سرمایه، خودروسازان سنتی نمی‌توانند به‌راحتی با شرکت‌های جدیدی مثل تسلا و لوسید که قدرت مالی برتری دارند به رقابت بپردازند. به همین دلیل، هم‌اکنون خودروسازان آلمانی در حالت تدافعی قرار دارند و مجبور به محافظت از ارزش سهام خود در بازار هستند. البته به گزارش بلومبرگ، هم‌زمان با عرضهٔ تهاجمی خودروهای الکتریکی توسط مرسدس بنز، ارزش این شرکت طی دوازده ماه گذشته با ۴۰ درصد افزایش به ۷۴ میلیارد یورو رسیده است. همچنین به گفتهٔ مدیرعامل مرسدس بنز «اولاً کالنیوس»، پتانسیل زیادی در سهام مرسدس بنز وجود دارد.

بزرگ‌ترین حرکت مرسدس بنز در زمینهٔ خودروهای الکتریکی در سال گذشته، عرضهٔ سدان پرچم‌دار EQS بود. این خودرو با برخورداری از تکنولوژی‌های فراوان و نمایشگرهای بزرگ، از یک سو استاندارد جدیدی را برای خودروهای الکتریکی لوکس تعیین کرده و از سوی دیگر بازار شرکت‌هایی مثل تسلا و لوسید را هدف قرار داده است. این در حالی است که مرسدس بنز طی سال گذشته به دلیل کمبود جهانی چیپ با کاهش تولید قابل‌توجهی مواجه شد و هرچند تولید محصولات آن در سه‌ماههٔ پایانی سال تا حدودی بهتر شد اما تاج پرفروش‌ترین برند لوکس دنیا را برای اولین بار از سال ۲۰۱۵ به ب‌ام‌و واگذار کرد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است