به گزارش قطعات خودرو به نقل از گجت نیوز، باتور، کوپه لوکس بنتلی است که عنوان قدرتمندترین خودرو آن را در اختیار دارد. سدان Batur این برند بریتانیایی در 18 دستگاه و با دست ساخته میشود.
بنتلی باتور، کوپه لوکس جذابی از این خودروساز بریتانیایی است که معرفی اولیه آن به تابستان سال ۲۰۲۲ بر میگردد. این خودرو با پیشرانه ۷۴۰ اسب بخاری، عنوان قدرتمندترین ساخته بنتلی را با خود به یدک میکشد و چیزی نمانده است که بهزودی به دست خریدارانش برسد. بنتلی بالاخره فرایند آزمایش و توسعه این محصول ویژه خود را به پایان رسانده و حالا برای تولید آن آماده میشود که صرفاً محدود به 18 دستگاه خواهد بود. در ادامه جزئیات Batur را مرور میکنیم؛ از کابین و مشخصات فنی تا قیمت و برنامه تولید.
مرور ویژگیهای جذاب باتور، کوپه لوکس بنتلی
پیشرانه باتور که قدرتمندترین بین همه ساختههای بنتلی بر شمرده میشود، تنها ویژگی برجسته آن نیست. در این خودرو لوکس بیش از 800 قطعه منحصر به فرد به کار است که در هیچکدام از محصولات دیگر بنتلی پیدا نمیشود. بهعنوان نمونه میتوان به دایرهای طلایی با نام Charisma Dial در کنسول مرکزی دور دکمه استارت اشاره کرد که با استفاده از فناوری پرینت سهبعدی ساخته شده است. همین یکی از ویژگیهای جذابی است که بیشک برای کسانی که مبلغ هنگفتی را برای این کوپه لوکس تولید محدود میپردازند، اهمیت ویژهای دارد.
بنتلی باتور در حقیقت آخرین محصول این خودروساز بریتانیایی است که با پیشرانه 6 لیتری W12 توئین توربو آن عرضه میشود. این پیشرانه قوای محرکه ساختههای متعددی از بنتلی را تامین میکند که از جمله میتوان به کانتیننتال GT، فلایینگ اسپور و بنتایگا اشاره کرد. درحالی که این پیشرانه 12 سیلندر در بقیه خودروها میتواند حداکثر 710 اسب بخار قدرت تولید کند، خروجی آن در Batur به 740 اسب بخار رسیده است. گشتاور آن البته کماکان نزدیک به 1000 نیوتن متر اندازهگیری میشود.
بنتلی برای بهبود عملکرد و بازدهی پیشرانه 12 سیلندر باتور، تغییرات متعددی را روی آن اعمال کرده است. اصلاح ورودی هوا، تغییر اینترکولرها، بهبود توربوشارژرها و کالیبراسیون پیشرانه، سیستم انتقال قدرت یا همان گیربکس و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) برخی از این تغییراتیاند که بنتلی برای این کوپه لوکس تولید محدود در نظر گرفته است.
بقیه جزئیات فنی که به سیستم تعلیق و هندلینگ این خودرو ارتباط دارند، سیستم فرمانپذیری چهار چرخ، آنتی رولبارهای فعال و سیستم تعلیق بادیاند. حتی به اینها باید گشتاور برداری و قفل دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی برای کنترل قدرت را اضافه کرد.