قطعات خودرو

رانندگی با شورلت تاهو RST پرفورمنس، شاسی‌بلندی اسپرت با تجهیزات پلیس!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، شورلت تاهو RST ادیشن نسخهٔ اسپرت جدیدی با قیمت نزدیک به ۸۰ هزار دلار است که از تجهیزات نسخهٔ پلیس تاهو مثل کمک‌فنرها بهره می‌برد.

 

در دنیای شاسی‌بلندهای فول سایز، شورلت تاهو با کابین بسیار جادار برای بار و سرنشینان، قدرت مناسب، توان یدک کشی بالا و قیمت پایهٔ ۵۶ هزار دلاری، بهترین گزینه محسوب می‌شود. حتی نام تاهو در برخی مناطق آمریکا معنی خاصی دارد و نسل کنونی یا پنجم آن از همان ظاهر سنتی جعبه‌ای شکل و ابهت مثال‌زدنی همیشگی بهره می‌برد تا خریداران دیرینهٔ شورلت را جلب کند. شورلت اما با ارائهٔ نسخهٔ RST پرفورمنس، همه‌چیز را بهتر کرده است.

این نسخه که با پسوند پرفورمنس از RST معمولی متمایز می‌شود و برای مدل ۲۰۲۳ ارائه شده است، از قطعات فنی نسخهٔ پلیس تاهو که فقط به سازمان‌های مجری قانون فروخته می‌شود بهره می‌برد. البته مطمئناً خریداران تاهو RST پرفورمنس از چراغ‌های گردان و آژیرهای خودروی پلیس بی‌بهره خواهند بود ولی چیزی که به دست خواهند آورد فنرهای نسخهٔ پلیس، کمک‌فنرهای بازتنظیم شده، کالیبراسیون شاسی نسخهٔ پلیس و ارتفاع کمتر مشابه نسخهٔ پلیس (۱۰ میلی‌متر در جلو و ۲۰ میلی‌متر در عقب) خواهد بود.

 

این شاسی‌بلند غول‌پیکر همچنین به ترمزهای برمبو با دیسک‌هایی ۲۵ درصد بزرگ‌تر و لاستیک‌های فایراستون ۲۷۵ روی رینگ‌های ۲۰ اینچی مشکی‌رنگ هم مجهز شده است. البته با وجود همهٔ این ویژگی‌ها، نباید انتظار رانندگی مشابه کامارو را از این ماشین داشت.

در بزرگراه، تاهو RST پرفورمنس به لطف کمک‌فنرهای سفت‌تر، هنگام ترمز گیری در سرعت‌های بالا شیرجهٔ کمتری به سمت جلو دارد و هندلینگ کلی خودرو نیز در مسیر رانندگی ما برای خودرویی روی پلت‌فرم GMT بسیار عالی بود ولی بااین‌حال، این ماشین را با پورشه کاین S اشتباه نخواهید گرفت.

 

 

زیر کاپوت تاهو RST پرفورمنس همان نیروگاه آشنای ۶.۲ لیتری V8 قرار دارد که یک جواهر است و پکیج پرفورمنس نیز خروجی آن را از ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۴ نیوتن متر گشتاور به ۴۳۳ اسب بخار و ۶۳۳ نیوتن متر افزایش داده است.

البته این افزایش به‌اندازه‌ای نیست که متوجه تفاوت چشمگیری شوید اما برای فخر فروختن به تاهوهای معمولی کافی خواهد بود. هنگام تخته کردن گاز، صدای باشکوهی از موتور بلند می‌شود و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۵.۸ ثانیه‌ای که توسط شورلت اعلام شده هم باورپذیر و هم جذاب خواهد بود.

 

بااین‌همه، قیمت تا حدودی می‌تواند جذابیت‌های این تاهو با تجهیزات پلیس را کاهش دهد. پکیج پرفورمنس ادیشن که فقط برای تاهو RST چهارچرخ محرک با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری قابل سفارش است، ۸,۸۷۵ دلار قیمت دارد اما برای داشتن این پکیج الزاماً باید پکیج‌های لاکچری و هشدار راننده را هم سفارش داد که ۱۱,۳۷۰ دلار هزینه دارد و قیمت کل خودرو را به ۷۹ هزار دلار می‌رساند.

البته این قیمت هنوز هم در مقایسه با تیپ‌های بالایی شاسی‌بلندهای فول سایز بازار چندان گران به نظر نمی‌رسد اما وقتی به قیمت پایهٔ ۸۲ هزار دلاری کادیلاک اسکالید فکر می‌کنیم، شاید در انتخاب شورلت تاهو RST پرفورمنس ادیشن دچار تردید شویم.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *