به گزارش قطعات خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای سلمان ابراهیمی نژاد میگوید: بخش زیادی از هزینههایی که خودروسازان انجام میدهند، در حوزه طراحی و تست است. ارتباط صنایع خودروسازی با دانشگاهها باعث میشود در کنار صرفه جویی در هزینه ها، طراحی های خودروسازان به روز شود.
کارشناس صنعت خودرو گفت: هم اکنون نیروهای مشغول به کار در صنعت خودروسازی قدیمی هستند و اطلاعات به روز دنیا را ندارند بنابراین خودروسازان مجبورند هزینههای جدایی را برای طراحی و تست انجام دهند.
پیش از این آقای امیرحسن کاکایی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفته بود مراکز دانشگاهی میتوانند باعث توسعه صنعت خودرو شوند و باید این ارتباط مستمر و پیوسته برقرار باشد.
محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفته با ارتباط مستمر و پیوسته با جامعه دانشگاهی و مجموعههای دانش بنیان می توان به سمت تولید خودروهای با کیفیت و به روز رفت و در راستای منویات رهبر انقلاب از توان علمی مراکز دانشگاهی بهرهمند شد.
ابراهیمی نژاد می گوید در دنیا ارتباطاتی که بین دانشگاه و صنایع خودروسازی انجام میشود، با نگاه به ۲۰ سال آینده است ؛ در ایران، خودروسازان این نگاه را دارند که مشکلات جاری را حل کنند که با یک سری پروژههای کوچک قابل حل است