قطعات خودرو

شمارش معکوس برای پرتاب مریخ نورد استقامت ناسا

کاوشگر مریخ ۲۰۲۰ (Mars 2020) ناسا که با نام مریخ‌نورد استقامت شناخته می‌شود، به زودی باید به فضا پرتاب شود.

آژانس فضایی آمریکا کاوشگر مریخ ۲۰۲۰ را به عنوان تازه‌ترین و پیشرفته‌ترین وسیله اکتشافی خود که حدود ۸ سال است که شروع شده را به سطح سیاره سرخ خواهد فرستاد. در حال حاضر هم هر روز به تاریخ از پیش تایین شده ناسا براش شروع ماموریت نزدیک‌تر می‌شویم و این‌طور که به نظر می‌رسد، سازمان فضایی ایالات متحده قصد عقب انداختن پرتاب پیش رو را ندارد.

به نظر می‌رسد که مهم‌ترین چالش حال حاضر برای عملی کردن ماموریت کاوشگر مریخ ۲۰۲۰ به فاصله زمین تا مریخ مربوط می‌شود؛ به صورت معمول تخمین زده می‌شود که فاصله سیاره محل زندگی ما و مریخ در حدود ۱۳۵ میلیون کیلومتر است، اما از آنجایی که مدار گردشی این دو جرم آسمانی دقیقا هماهنگ و شبیه هم نیست، می‌توان گفت که در نزدیک‌ترین حالت، زمین ۵۵ میلیون کیلومتر از سیاره سرخ دور بوده و بیشترین فاصله هم ۴۰۲ میلیون کیلومتر تخمین زده می‌شود.



مریخ‌نورد ۲۰۲۰ مدتی پیش به صورت رسمی «استقامت» (Perseverance) نام‌گذاری شد و بر اساس اطلاعات موجود، فناوری‌ها و امکانات آن تفاوت‌های بسیاری با چهار کاوشگر دیگری بوده که پیش از این، توسط ناسا به سیاره سرخ فرستاده شده بودند. گفته شده که علاوه بر چترهای مخصوصی که برای فرود استقامت روی سطح مریخ در نظر گفته شده‌اند، این ربات پیشرفته به همراه خود یک هلیکوپتر کاوشی را به مقصد می‌برد تا امکان بررسی گسترده سیاره را فراهم کند.

فرصت مورد نظر بین ۲۰ جولای تا ۱۱ آگوست امسال فراهم می‌شود و اگر به هر دلیلی کاوشگر مریخ ۲۰۲۰ این فرصت را از دست بدهد، باید تا سپتامبر ۲۰۲۲ برای پنجره پرتاب بعدی صبر کند. 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است