به گزارش قطعات خودرو به نقل از تجارتنیوز ، اولین گام طرحهای فروش خودرو و تعیین مشتریان نهایی به شیوه قرعهکشی، از هفته ابتدایی خردادماه سال ۱۳۹۹ برداشته شد.
این شیوه فروش محصولات خودروسازان با تصمیم اتخاذشده در جلسه کمیته خودرو با عرضه ۲۵ هزار دستگاه خودرو آغاز شد و تا هفته پایانی اسفندماه ۱۴۰۰ ادامه داشت.
اواخر آذر ماه سال گذشته، پس از حدود یک ماه بحث و بررسی بر سر “افزایش قیمت خودروهای داخلی آری یا نه؟ ” مجوز افزایش قیمت محصولات دو خودروساز بزرگ توسط ستاد تنظیم بازار به عنوان متولی امر قیمتگذاری خودروها، تصویب و به خودروسازان ابلاغ شد. براین اساس ۱۸ درصد افزایش قیمت خودروها اعمال شد.
پیش از اعمال قطعی افزایش قیمت خودروها، در مقطعی که قیمت محصولات خودروسازان بنابر تصمیمات دولت، به قیمتهای قبلی بازگشت و مسئولیت تصمیمگیری برای قیمت خودروهای داخلی به ستاد تنظیم بازار واگذار شد، خودروسازان هم اجرای هفتگی فروشهای فوقالعاده را در گرو اصلاح قیمتها دیدند و برای مدتی (از زمان لغو افزایش قیمت تا صدور مجدد افزایش قیمت) طرح فروش فوقالعادهای برگزار نکردند.