جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

مسیر حرکت پل استار به جیلی رسید

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد  ولوو اعلام کرد که سرمایه‌گذاری در زیرمجموعه پل‌استار را متوقف کرده و مسوولیت این خودروساز را به شرکت چینی جیلی واگذار خواهد کرد. جیلی از سهامداران اصلی ولوو است و در شرکت پل‌استار با ولوو شریک است. به گزارش BBC، شرکت جیلی پس از اعلام این خبر گفت که به حمایت از پل‌استار ادامه خواهد داد، اما این خبر به نگرانی‌ها درباره وضعیت بازار خودروهای الکتریکی و آینده خودروسازان نوپا در صنعت خودرو دامن زده است. با اینکه سهم خودرو‌های الکتریکی در بازار رو به افزایش است اما در ماه‌های گذشته فروش آن‌طور که پیش‌بینی می‌شد رشد نکرده است. این باعث شده سرمایه‌گذاران و بازار سهام نسبت به آینده خودروسازان نوپا نگران باشند. اکثر خودروسازان نوپا مانند پل‌استار زیان‌ده هستند و برای به رسیدن به سود نیاز به زمان و حمایت مالی دارند. پل‌استار در سال ۲۰۱۷،‌ با سرمایه‌گذاری مشترک ولوو و جیلی به جمع خودروسازان الکتریکی پیوست. هدف این شرکت ساخت محصولات لوکس برای رقابت با خودرو‌های آلمانی مخصوصا پورشه است.
آینده پل استار به جیلی گره خورد
پل‌استار در حال حاضر دو مدل به نام پل‌استار ۲ و ۳ در بازار دارد. این شرکت هفته گذشته پیش‌فروش مدل جدیدی به نام پل‌استار ۴ را آغاز کرد و قرار است در سه سال آینده دو مدل دیگر هم به بازار عرضه کند. پل‌استار تا سال ۲۰۲۵ زیان‌ده خواهد بود و برای ادامه فعالیت به یک‌میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار سرمایه نیاز دارد. خودروسازان الکتریکی دیگر نظیر ریویان، فیسکر، ارایوال، لوسید و اکس‌پنگ هم وضعیت مشابهی دارند. تحلیلگران بازار شرایط این خودروسازان را به سال‌های اول قرن بیستم تشبیه می‌کنند که با آمدن موتورهای درون‌سوز، تعداد زیادی خودروساز به بازار وارد شدند اما پس از چند سال یا ورشکست شدند یا ناچار شدند برای بقا به خودروسازان ثروتمند‌تر بپیوندند. شرایط خودروسازان باسابقه هم دشوار شده است. رنو که قصد داشت سهام زیرمجموعه خودرو‌های الکتریکی‌اش را در بازار بورس عرضه کند،‌ اعلام کرده به خاطر وضعیت بازار بورس فعلا از این کار صرف‌نظر خواهد کرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار