به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، در این مورد اما یکی از کارشناسان خودروی استرالیا با آلبرت بیرمن که مشاور فنی اجرایی گروه هیوندای است، گفتوگویی انجام داده و جزئیات برنامه برقی خودروساز کرهای را جویا شده است.
او تایید کرده هیوندای قصد ندارد از تولید خودروهای بنزینی چشمپوشی کند. به گفته وی، اگر هیوندای بخواهد جایگاه خود را در عرصه جهانی خودرو حفظ کند، به توسعه موتورهای درونسوز ادامه خواهد داد.
وی در ادامه به استاندارد آلایندگی یورو ۷ اشاره کرده که قرار است در سال ۲۰۲۵ اجرایی شود.
بر این اساس، هیوندای قصد دارد موتورهایی بسازد که این استاندارد را رعایت کنند. بیرمن به ضعف زیرساختهای شارژ که در بسیاری از نقاط جهان چندان توسعه نیافته است، به عنوان دلیل اصلی توسعه تداوم تولید خودروهای بنزینی اشاره کرده است.
البته همه اینها در نهایت به این بستگی دارد که یورو ۷ چقدر سختگیرانه خواهد بود. هیوندای همچنین ساخت خودروهای سلول سوختی هیدروژنی را نیز کنار نمیگذارد. این موضوع با رونمایی اخیر این شرکت از مدل مفهومی N ویژن ثابت شد.