جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

۲۰۷ اتوماتیک پانوراما با امکانات و ایمنی ارتقا یافته

به گزارش قطعات خودرو به نقل از ایکوپرس- پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما به منظور عبور از استانداردهای ۸۵گانه به سامانه پایش فشار باد لاستیکها موسوم به TPMS مجهز شده که به صورت لحظه ای میزان فشار باد لاستیک ها را سنجیده و در صورت کاهش باد هر تایر به راننده هشدار می دهد تا نسبت به تنظیم باد اقدام کند.

 

اضافه شدن این آپشن ضمن افزایش ایمنی، باعث کاهش مصرف سوخت و بهبود کیفیت سواری و افزایش عمر لاستیک ها می شود. یکی از امکانات مهم اضافه شده سیستم کنترل پایداری الکترونیکی موسوم به ESC بوده که به ارتقای سطح ایمنی آن نیز یاری می کند.

 

این سیستم نقش مهمی در کنترل خودرو در پیچ ها و مسیرهای لغزنده ایفا می آورد و در صورت ورود به پیچ با سرعت بالا، سیستم کنترل پایداری به حفظ خودرو در مسیر و جلوگیری از انحراف و واژگونی خودرو یاری خیلی زیادی می کند. این سیستم با ترمزگیری فعال در چرخ ها و قطع کردن دریچه گاز، سعی می آورد تا خودرو را از شرایط بحرانی خارج کند. ایضاً این سیستم بر اساس زاویه فرمان و سرعت خودرو عمل کرده و در صورتی که شرایط را بحرانی تشخیص دهد، وارد عمل می شود.

 

 

 

 

به سبب ESC، سامانه دیگری موسوم به کنترل کشش TCS نیز به پژو ۲۰۷ ارتقا یافته اضافه شده است. با جلوگیری از هرزگردی چرخ ها در وقت آغاز حرکت در مسیرهای لغزنده، از سر خوردن جلوگیری می کند. سیستم HSA یا کمکی آغاز حرکت در سربالایی هم یکی از کاربردی ترین امکانات اضافه شده به پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه ای ارتقا یافته است. وقت آغاز حرکت در سربالایی، برای حدود سه ثانیه ترمز خودرو را نگه داشته تا مانع از حرکت به سمت عقب شود. در این چند ثانیه راننده فرصت دارد، ترمز را رها آورد و پدال گاز را بفشارد تا خودرو به جلو حرکت کند. لازم به ذکر است، این سیستم در سرازیری و در صورتی که راننده قصد حرکت به سمت عقب هم داشته باشد، مانع از حرکت رو به جلو می شود.

 

سیستم ESC به صورت قبل فرض در پژو ۲۰۷ روشن و فعال است، اما برای خاموش کردن موقت آن یک کلید روی داشبورد تعبیه شده است. حالت Esc off تا سرعت ۵۰ کیلومتر برای راننده مهیاست و در سرعت های بالاتر از این مقدار، ESC به دلایل ایمنی مجدد وارد مدار می شود.

 

پژو ۲۰۷ ارتقا یافته به سیستم ترمز کمکی (ترمز هوشمند) HBA هم مجهز شده است. عملکرد این سیستم به این صورت است که در صورت ترمزگیری های شدید و ناگهانی که معمولا در شرایط بحرانی رخ می دهد، فشار هیدرولیکی نیروی ترمز را در کسری از ثانیه به بیش ترین حالت قابل‌انجام رسانده تا خودرو در فاصله کم تری متوقف شود.

 

این خودرو از این پس با روکش صندلی جدیدی راهی بازار می گردد که ترکیبی از چرم و پارچه بوده که فضای کابین را زیباتر جلوه می دهد. یکی از الزامات استانداردهای ۸۵گانه، نشانگر تعویض دنده بهینه یا همان سیستم GSI بوده که از این پس روی پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه ای ارتقا یافته نیز تعبیه می شود.

 

جدا از این موارد، پژو ۲۰۷ قبل تر به دی لایت یا همان چراغ روشنایی در روز مجهز بوده، اما با هدف پاس کردن استانداردهای ۸۵گانه چراغ پوزیشن عقب نیز به صورت هم زمان با چراغ روز روشن می شود. ایران خودرو پژو ۲۰۷ اتوماتیک ارتقا یافته را با آیینه الکتروکرومیک و حساس به نور ارائه می آورد و این در حالی است که این آپشن روی نسخه های قدیمی تر وجود نداشت.

 

 

زمانی که خودرو در حالت تعویض دنده به صورت دستی یا تیپ ترونیک قرار داشته باشد، در جلوآمپر افزایش دنده را به راننده پیشنهاد می دهد. همچنین به منظور امکان پاس کردن استاندارد محافظت از عابر پیاده در پژو ۲۰۷ اتوماتیک ارتقا یافته سقف شیشه ای، تغییراتی در بدنه این خودرو و به خصوص درِ موتور اعمال شده است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار