قطعات خودرو

مقصر اصلی افزایش مصرف بنزین خودروهای فرسوده است

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، رضا نواز سخنگوی صنف جایگاهداران کشور خودروهای فرسوده مقصر اصلی افزایش مصرف بنزین و ایضاً آلودگی هوا اعلام کرد.

 

به گفته او، دولت‌ها در طول دهه قبل نسبت به نوسازی خودروهای فرسوده بی‌توجه بوده‌اند. در نتیجه این بی‌توجهی مصرف سوخت در کشور افزایش یافته است و شاهد کاهش ایمنی خودروها و افزایش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی نیز بوده‌ایم.

 

 

رضا نواز معتقد است که 30 درصد مصرف سوخت فعلی کشور، به علت تردد خودروهای فرسوده در کشور است. ایضاً او از نبود طرحی فراگیر برای نوسازی خودروهای فرسوده و کاهش مصرف بنزین انتقاد کرد. به گفته سخنگوی صنف جایگاهداران کشور، افزایش مصرف بنزین درآمد جایگاه‌داران را افزایش می‌دهد اما از سوی دیگر سبب آلودگی هوا و ایضاً افزایش تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای می‌شود.

 

 

 

تنها راه چاره این موضوع نیز تعویض خودروهای فرسوده با اتومبیل‌های جدید است. این موضوع می‌تواند مصرف سوخت کشور را کاهش دهد و علاوه برآن تاثیرات مثبتی بر کاهش تلفات حوادث جاده‌ای و ایضاً آلودگی هوا داشته باشد.

 

 

رضا نواز افزود: «مردم کمترین قصور را در افزایش مصرف بنزین دارند. خودروهای مردم فرسوده و پرمصرف است و چاره‌ای جز استفاده از آن‌ها ندارند. لازم است تا تدابیر لازم در مورد تعویض خودروهای فرسوده صورت گیرد.» مردم برای مقابله با تعارض منافع و انحصارطلبی‌ها در کنار دولت ایستاده‌اند. اگر دولت طی دو سال آینده برنامه نوسازی خودروهای فرسوده را اجرا کند، مزایای آن به سرعت معلوم خواهد شد.

 

 

نواز در ادامه افزود: «بسیاری از کارشناسان به اقدامات دولت طی امسال امیدوارند و ایضاً منتظر تصویب تعویض خودروهای فرسوده در قانون بودجه امسال توسط مجلس هم هستیم.» از زمان اجرای نقشه نوسازی خودروهای فرسوده به صورت سراسری، حدود یک دهه می‌گذرد. مراکز اسقاط خودروهای فرسوده را با قیمت پایین‌تری نسبت به نرخ بازار از مشتریان خریداری می‌کنند. همین عامل باعث شده است تا مالکان خودروهای فرسوده، تمایلی به نوسازی اتومبیل‌های قدیمی خود نداشته باشند. مشوق‌های چندانی نیز در این زمینه وجود ندارد تا افراد برای خرید خودروهای جدید ترغیب شوند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *