رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری و خدمات برق تخصصی خودرو تهران با اشاره به اینکه در دنیای پیچیده و متغیر امروز نمایشگاهها صرفاً برای دستیابی به اهداف تجاری برگزار نمیشود، بلکه اهداف والاتری را دنبال مینماید، اظهار کرد: نمایشگاه محلی برای دیده شدن است و تولیدکنندگان با ورود به نمایشگاه در صدد شناساندن خود به مصرف کنندهها هستند. صنعت تولید قطعات لوازم یدکی خودرو در ایران به سمت تولیدات باکیفیتتر رفته و نمایشگاه فرصت مغتنمی برای آنها است.
بیشتر بخوانید: نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» جایگاه اتحادیهها را تقویت میکند
حسين علیاکبری، رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان باطری و خدمات برق تخصصی خودرو تهران در گفتگو با خبرنگار قطعات خودرو با اشاره به نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» گفت: یکی از اهداف مهمی که برگزارکنندگان نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» به دنبال آن هستند همدلی میان اتحادیههایی است که در زمینه خودرو فعالیت دارند و این مهم باعث میشود همکاری بیش از پیشی میان اتحادیهها ایجاد شود و یکی از مشکلات اصناف و واحدهای صنفی که بحث تداخل صنفی است را با کمک همدیگر حل کنند.
همگرایی اتحادیهها، انجمنهای صنفی و صنایع خودرویی هدف ارزشمندی است
او با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات صنفی، تداخل امور صنفی است تاکید کرد: بدون تعامل نمیتوان کارها را پیش برد. اتحادیهها نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند و متاسفانه مدیران دولتی وقتی به مشکل میخورند از ما کمک میخواهند و سراغ ما میآیند. بخش خصوصی و دولتی از هم جدا نیستند و با همکاری با هم به نتیجه مطلوب خواهیم رسید. همفکری و همکاری اتحادیهها در رفع مشکلات تاثیر بهسزایی دارد.
وی اضافه کرد: من به واسطه آنکه سالها در اتاق اصناف تهران به عنوان مدیر IT و دبیر اجرایی کار کردهام با همه روسای اتحادیهها ارتباط نزدیکی داشته و دارم. این ارتباطات قطعا برای حل مشکلات موثر بوده و تجربه عملی آن را تجربه کردهام. همگرایی اتحادیهها، انجمنهای صنفی و صنایع خودرویی هدف ارزشمندی است که امیدواریم محقق شود.
حامی معنوی نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» با اشاره به اینکه در دنیای پیچیده و متغیر امروز نمایشگاهها صرفاً برای دستیابی به اهداف تجاری برگزار نمیشود، بلکه اهداف والاتری را دنبال مینماید، اظهار کرد: نمایشگاه محلی برای دیده شدن است و تولیدکنندگان با ورود به نمایشگاه در صدد شناساندن خود به مصرف کنندهها هستند. صنعت تولید قطعات لوازم یدکی خودرو در ایران به سمت تولیدات باکیفیتتر رفته و نمایشگاه فرصت مغتنمی برای آنها است. به عنوان مثال در ایران باطریهای فوقالعاده با کیفیتی داریم و این نمایشگاه محل خوبی برای عرضه و شناساندن هرچه بیشتر خود به کارشناسان و مصرف کنندگان است و باعث توسعه بازار لوازم یدکی خودرو خواهد شد.
نامفهوم بودن نحوه محاسبه مالیات
علیاکبری در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه رشد مالیات مشکلات عدیدهای برای صنوف ایجاد کرده اظهار کرد: مرجع رایزنی برای بحث مالیات اتاق اصناف است که تا امروز تلاش زیادی هم کردهاند. مهمترین مسئلهای در به نظر من در بحث مالیات نامفهوم بودن نحوه محاسبه مالیات است و نحوه محاسبه و الگوریتم آن برای ما مشخص نیست.
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری و خدمات برق تخصصی خودرو تهران همچنین درباره طرح شناسهدار کردن لوازم یدکی خودرو عنوان کرد: بارها گفتهام کسی مخالف اینکه کالاها شناسنامه دار باشند و بین کالاهای تقلبی و اصل تفاوتی ایجاد شود و در نهایت مصرف کننده نهایی دچار ضرر و زیان نشود، نیست.
وی ادامه داد: همه اعتراض ما به نحوه اجرای این طرح است. به عنوان مثال هیچگونه وارداتی در زمینه باطری نداریم و تولید آن 100 درصد داخلی است و هم کیفیت بالایی دارد و هم قابل رقابت است. در حدود 27 کارخانه تولیدی باطری در کشور داریم که همه این کارخانجات زیر نظر سازمان استاندارد است و نمیتوانند کالای نامرغوب تولید کنند. در اولین مرحله به دلیل آنکه باطری خودرو در کشور مشکلی نداشت، مدیران در این بخش ورود کردند و مشکلات بسیار زیادی را برای اتحادیه ما ایجاد کردند و التهاب زیادی در بازار به وجود آمد.
تعجیل در اجرای طرحهای مصوب مشکلات زیادی ایجاد میکند
علیاکبری تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات اجرای اینگونه پروژهها این است که در تدوین و اجرای آنها از متخصصان و افرادی که شناخت کافی از مسائل مربوطه دارند مشورت نمیگیرند و پشت درهای بسته همه قوانیم و آییننامههای آن را تدوین و اجرایی میکنند. به تازگی در جلسهای با مدیران درباره سامانه جامع تجارت و الکترونیکی کردن فاکتورها گفتم که اگر در اجرا به ما که به عنوان مجری فعالیت داریم نظر میخواستید توضیح میدادم که حدود 70 درصد واحدهای تحث پوشش اتحادیههای کشور فاقد زیرساختهای لازم برای ثبت فاکتورهای الکترونیک هستند. بسیاری از اعضای صنوف توانایی استفاده از تکنولوژی را ندارند و قطعا در اجرا مشکل ایجاد خواهد شد.
بیشتر بخوانید: همگرایی تولیدکننده، تامین کننده، توزیعکننده و خدمات دهنده خودرویی بسیار ارزشمند است
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری و خدمات برق تخصصی خودرو تهران افزود: ما باید راهکارهایی را در جهت اجرای درست این طرح پیدا کنیم تا با شکست مواجه نشود. همه اتحادیهها موافق شفافیت هستند و در همه زمینهها آمادگی کامل برای اجرای درست طرحها را دارند اما متاسفانه صدای ما به جایی نمیرسد. ما معتقدیم اگر قرار است طرحی اجرا شود باید از جمیع جهات به موضوعات آن فکر شده باشد و نباید در اجرایی شدن اینگونه طرحها که با تعداد زیادی از مردم سر و کار داریم تعجیل کنیم.