به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، بی ام و i4 برقی همانند عملکردی که سال پیش و در یورو انکپ داشت فقط ۴ ستاره ایمنی را برنامه تستهای ایمنی انکپ استرالیا کسب کرد.
سدان برقی باواریا همانند بار قبلی از دستیابی به ۵ ستاره ایمنی کامل بازمانده است و چنین موضوعی به ندرت در کلاس خودروهای لوکس مشاهده میشود. فقط پژو ۳۰۸ و بی ام و i4 برقی در جدیدترین سری از تستهای تصادف انکپ استرالیا ۴ ستاره ایمنی را به دست آوردهاند و باقی خودروها یعنی سیتروئن C5X، آلفارومئو توناله و گریت وال اورا توانستهاند ۵ ستاره ایمنی را کسب کنند؛ اما چه چیزی باعث شده است خودروی لوکس و برقی بی ام و از دستیابی به ۵ ستاره کامل باز بماند؟ باید گفت i4 در بخش دستیار ایمنی فقط ۶۲ درصد امتیازها را کسب کرده است، بخشی که به تکنولوژی پیشگیری از برخورد فعال خودرو اشاره میکند.
در بخش حفاظت از کاربران آسیبپذیر جاده، بی ام و i4 برقی ۷۱ درصد امتیازها را به دست آورده است. انکپ استرالیا میگوید طراحی جلوی خودرو به گونهای است که ریسک آسیب زدن به عابران پیاده و دوچرخهسواران را در بر خواهد داشت.
این موسسه ایمنی همچنین تکنولوژیهای پیشگیری از برخورد یا کاهش ریسک آسیب در زمینه تصادف با عابران پیاده، دوچرخهسواران و موتورسواران را بررسی کرده است.
خودروی موردبحث اما در بخشهای دیگر بهتر نشان میدهد به گونهای که در بخش حفاظت از سرنشینان بزرگسال و خردسال به ترتیب ۸۷ و ۸۹ درصد امتیازهای لازم را به دست آورده است. انکپ استرالیا بهطور خاص به عملکرد ضعیف سیستم هشدار خروج از مسیر بی ام و اشاره میکند و میگوید:
بی ام و به ما میگوید سیستمهای AEB و حفظ خودرو بین خطوط در i4 بازار استرالیا استاندارد بالاتری نسبت به سیستمهای تست شده در اروپا دارد اما بی ام و خودرو را به منظور تستهای تائید عملکرد سیستمهای یاد شده تحویل انکپ استرالیا نداده است.
بهعبارتدیگر، i4 موجود در بازار استرالیا تکنولوژی ترمز اضطراری خودکار بهتری نسبت به نمونههای بازار اروپا دارد اما بی ام و از ارائه خودروی عرضه شده در استرالیا جهت تستها خودداری کرده است. نهایتاً باید گفت i4 تنها محصول اخیر ژرمنها نیست که نمیتواند ۵ ستاره کامل را دریافت کند زیرا یورو انکپ نیز سال پیش سری ۲ کوپه را تست کرد و تنها ۴ ستاره ایمنی به آن خودرو اختصاص داد.