قطعات خودرو

شاسی بلند بی ام و XM 2023، بلند قامتی دیگر از باوارایی ها

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، در سال های اخیر بالا گرفتن تب و تاب شاسی بلند سواری، عمده شرکت های خودروسازی را در سر تاسر دنیا بر آن داشت تا هزینه های بیشتری رو صرف تحقیق و توسعه و ساخت مدل های جدید تر در سگمنت شاسی بلند های بزرگ تا انواع کراس اوور های کوچک شهری اختصاص دهند.

 

این تب و تاب درعمده کشور ها از جمله کشور خودمان تا حدی افزایش پیدا کرده که اکثر خریداران حتی با وجود قیمت های بیشتر ترجیح به خرید نمونه شاسی بلند یک خودرو میدهند تا نمونه ی سواری آن، به عنوان نمونه با توجه به نمونه های موجود در ایران اغلب مشاده می شود که تمایل به خرید رنو کولیوس به جای رنو تالیسمان حتی با پیشرانه قوی تر بیشتر هست، با وجود اینکه این دو خودرو چهره ای بسیار شبیه به یکدیگر دارند اما عمده افراد تمایل به خرید نسخه شاسی بلند یعنی رنو کولیوس را از خود نشان میدهند.

 

 

همین انباشت تقاضا شرکت های آلمانی را نیز بر آن داشت، تا طی سال های اخیر هزینه های بیشتری رو صرف طراحی و ساخت نسخه های کوچک و بزرگ شاسی بلند ها اختصاص دهند، بی ام و نیز از جمله ی این شرکت ها بود که سعی کرد با معرفی نسخه های بیشتری در سگمنت شاسی بلند های بلند قامت یا full-size SUV توجه بیشتری رو به خود جلب کند و دستی بر آتش داشته باشد، مانند نسخه های X7 که طی سال های اخیر برای اولین بار دو نسل از آن معرفی گردید.

 

 

اما این بار گویا مهندسین و طراحان باوارایی در تلاش بودند تا به سیم آخر بزنند و هرچه از ترکیب تخیل و اسپرت بودن در ذهن می پروراندند را بر روی کاغذ بیاورند تا خودرویی را طراحی کنند که یکی از تهاجمی ترین طراحی های بی ام و را به خود اختصاص داده. XM کی از بلند قامت ترین و اسپرت ترین شاسی بلند های اهل سرزمین باواریی که قرار است نسخه های اولیه آن اوایل سال 2023 تحویل مشتریان گردد. XM از یک پیشرانه 8 سیلندر در کنار یک پیشرانه برقی مجزا که قابلیت تولید 280 نیومتر گشتاور رو دارد که در مجموع با احتساب 650 نیوتن متری که از پیشرانه ی 8 سیلندر بنزینی تولید می شود 800 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می دهد.

 

حجم پیشرانه 8 سیلندر 4395 CC هست، که 489 اسب بخار را تولید و مابقی از طریق قوای محرکه برقی تامین می شود. به لطف گیربکس 8 سرعته و سامانه چهار چرخ محرک x Drive ، XM این توانایی را دارد تا ظرف مدت 4.6 ثانیه به مرز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

 

فضای داخلی شاسی بلند بی ام و XM 2023

 

داخل و خصوصا کنسول میانی XM بسیار شبیه به I7 هست که در مقالات پیشین به طور گسترده به آن پرداختیم، اما با این تفاوت که در این شاسی بلند دیگر خبری از نمایشگر 32 اینچی 8K نیست و بیشتر از المان های کلاسیک در سقف آن استفاده شده که جلوه های زیبایی رو در شب به آن می بخشد.

 

نمای عقب بی ام و XM

 

در نمایی پشتی نیز شاهد ظاهری بسیار جذاب و البته خشن از بی ام و XM هستیم که البته بی دلیل هم نیست بخاطر اینکه طبق ارقام اعلامی این سریع ترین و قوی ترین شاسی بلندی است که تا به حال توسط این شرکت آلمانی ساخته شده و قرار است نسخه های اولیه آن اوایل سال 2023 تحویل خریداران گردد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *