به گزارش قطعات خودرو به نقل از ایسنا : دولت ایالات متحده آمریکا در حال برنامهریزی برای تغییر استانداردهای آلایندگی خودرو با روشی است که برای انجام آن خودروسازان باید خودروهای الکتریکی بسیار بیشتری بفروشند. تا سال ۲۰۳۲، خودروهای برقی باید حدود دو سوم کل خودروهای جدید فروختهشده در آمریکا را تشکیل دهند و پیشنهاد دولت ایالات متحده برای افزایش فروش خودروهای الکتریکی چالشبرانگیز است اما غیرممکن نیست.
به گزارش سیانان، ماتیاس هک، تحلیلگر صنعت مودیز، میگوید: بدون وجود چنین الزاماتی، خودروهای الکتریکی پس از سال ۲۰۳۵ به چنین سهمی در بازار میرسند. او گفت که اهداف تعیینشده توسط آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده آمریکا قابلمدیریت است، اما آسان نخواهد بود و سطوح بالایی از سرمایهگذاری مورد نیاز است. هک خاطرنشان کرد: در حال حاضر، این پیشنهاد هنوز تنها یک پیشنهاد باقی مانده است و ممکن است پیش از نهایی شدن تغییر کند. مودیز شرکت خدمات مالی و تجاری آمریکایی است که در زمینه ارائه خدمات تجزیه و تحلیل بازار اوراق قرضه، مبادله اوراق بهادار، مدیریت بحران و مدیریت صندوقهای سرمایهگذاری فعالیت میکند. در طول دهه آینده همهچیز تغییر زیادی خواهد کرد، از جمله زیرساخت شارژ و خود وسایل نقلیه. با بهبود فناوری باتری و کاهش قیمتها، مصرفکنندگان بیشتر به سمت وسایل نقلیه الکتریکی کشیده میشوند و مشوقهای دولتی نیز کمک خواهد کرد.
کریس هارتو، تحلیلگر سیاست حملونقل و انرژی، میگوید: یادآوری این نکته مهم است که نزدیک به یک دهه بعد، خودروهای الکتریکی با آنچه در بازار امروز وجود دارد متفاوت خواهند بود. حتی با افزایش سهم بازار خودروهای الکتریکی به دوسوم، اینطور نخواهد بود که خودروهای برقی یکشبه جادههای آمریکا را پر کنند. او گفت که ۸۰درصد خودروهای موجود در جادهها در سال ۲۰۳۲ همچنان گازسوز خواهند بود، اما خرید یک وسیله نقلیه جدید متفاوت خواهد بود.
هارتو گفت که در عین حال، محدوده رانندگی افزایش مییابد، شارژ سریع آسانتر و دردسترستر خواهد بود و مالکان از هزینههای عملیاتی کاهشیافته لذت خواهند برد. پیشبینی میشود که باتریهای نسل بعدی خودرویهای الکتریکی در چند سال آینده ۳۰درصد بیشتر و سریعتر شارژ شوند.
به گفته هارتو، وقتی این قابلیتهای جدید با شبکههای شارژ بهبودیافته ترکیب شود که در آن زمان انتظار آن را نیز داریم، فروش خودروهای الکتریکی به مصرفکنندگانی که فقط به دنبال بهترین وسیله نقلیه با قیمت خوب هستند، کار سختی نخواهند بود.
همچنین تا سال ۲۰۳۲ مدلهای خودروهای الکتریکی بیشتری در دسترس خواهند بود. به گفته الیزابت کریر، نایبرئیس بخش خودروهای الکتریکی در JD Power، امروزه برای تقریبا ۴۰درصد از مدلهای خودروهای گازسوز آمریکایی یک معادل الکتریکی موجود است که سهم آنها در ۸.۵درصد است.
کریر به طور مشخص در مورد احتمال اینکه خودروهای برقی دوسوم بازار خودروی ایالات متحده را تا سال ۲۰۳۲ تشکیل دهند، اظهارنظر نکرد. اما او انتظار دارد که تا سال ۲۰۲۶، یعنی تنها سه سال دیگر، برای ۷۵درصد از خودروهایی که آمریکاییها میخرند، یک «خودروی الکتریکی معادل» وجود داشته باشد و سهم بازار سه برابر شده و به ۲۷درصد برسد.
در کالیفرنیا، جایی که خودروهای برقی محبوبتر هستند و مدلهای بیشتری در دسترس هستند، پیشبینی میشود سهم بازار خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۲ به دوسوم برسد. به گفته کوری کانتور، تحلیلگر بلومبرگ، کالیفرنیا قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ تنها اجازه فروش خودروهای هیبریدی تمامالکتریکی را بدهد، هدفی که در راه رسیدن به آن است. بنابراین کالیفرنیا باید تا سال ۲۰۳۲ بیش از ۸۰ درصد از سهم بازار خودروهای الکتریکی، از جمله هیبریدی، را به خود اختصاص دهد و خود کالیفرنیا، عامل بزرگی در بازار کلی خودرو در ایالات متحده است. به گفته کانتور، رسیدن خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۲ به دوسوم سهم بازار قطعی نیست، اما میتواند قابل مدیریت باشد.
در حال حاضر، تویوتا تنها یک مدل الکتریکی در ایالات متحده به نام BZ۴X SUV ارائه میدهد، اما عرضه تعداد بیشتری از محصولات خود را در برنامه است. هوندا، یکی دیگر از برندهای ژاپنی، در حال حاضر هیچ خودروی برقی ارائه نمیدهد، اما این شرکت در حال آمادهسازی کارخانههای خود در اوهایو برای ساخت مدلهای الکتریکی آینده است. هوندا انتظار دارد اولین خودروی برقی خود را در سال آینده عرضه کند. جنرالموتورز همچنین تعدادی مدل الکتریکی را طی یک تا دو سال آینده عرضه خواهد کرد. جنرالموتورز متعهد شده که از سال ۲۰۳۵ دیگر خودرویی جز خودروهای سواری برقی ارائه ندهد، این شرکت خودروسازی فروش مدلهای خود را در طیف وسیعی از بخشهای بازار و قیمتها آغاز خواهد کرد.