جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

تجدید ساختار در گروه خودروسازی فورد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از  سایپانیوز، در تجدید ساختار خودروسازی فورد، دو بیزینس از هم سوا شدند و اکنون فورد در سه بخش فعالیت خود را ادامه می دهد. در واقع  بخش  خودروهای برقی و احتراقی از بازوی تجاری فورد جدا شده اند. بخش برقی فورد از حالا فورد مدل ایی Ford Model e نامیده می شود که تسلا چند سال پیش می خواست Tesla Model E باشد که صنعت خودرو مانع از آن شد. بخش بنزینی فورد هم فورد بلو Ford Blue نامیده می شود. بازوی تجاری فورد هم که به فورد پرو Ford Pro نامگذاری شده عهده دار توزیع و فروش و ارائه خدمات به مشتریان است و آپدیت های نرم افزاری هم به عهده این بخش از فورد خواهد بود.

در بخش خودروهای برقی یا فورد مدل ایی، همان طور که دقت کرده اید حرف ایی با حروف کوچک نگاشته می شود که از ابتدای حرف برقی یا الکتریک electric گرفته شده و در حقیقت بیزینس برقی digital electric business دیجیتالی فورد است.

این کمپانی 118 ساله می گوید این اقدام در جهت افزایش رقابت پذیری آن در مقابل تسلا، بزرگترین خودروساز برقی دنیا است.

جیم فارلی در مصاحبه با دیترویت فری پرس گفته است که هر یک از این سه بخش، راهبری جداگانه خواهند داشت. کومار گالهوترا Kumar Galhotra که رئیس گروه بازارهای بین المللی و آمریکای مرکزی و جنوبی بود، بخش سنتی و قدیمی فورد را ادامه خواهد داد و خود جیم فارلی بخش جدید ایجاد شده یعنی خودروهای برقی را برعهده خواهد گرفت. مدیر عامل بخش فورد پرو هم برعهده تد کنیس Ted Cannis خواهد بود. البته جیم فارلی مدیر عامل کل گروه خودروسازی فورد باقی خواهد ماند. داوگ فیلد Doug Field با سابقه ای که در اَپل و تسلا دارد قائم مقام مدیر عامل در بخش خودروهای برقی و سامانه های دیجیتالی به فعالیت می پردازد.

فورد امید دارد که با این تجدید ساختار، نوآوری سرعت گرفته، کیفیت افزایش و قیمت افزایش پیدا کند. با امکاناتی که فورد دارد، تولید انبوه خودروهای برقی امکان پذیر است و این همان نقطه ضعفی است که استارت آپ ها دارند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار