قطعات خودرو

نگاهی به بهترین خودروهای آلمانی تاریخ

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودرو بانک، در این پست قصد داریم بهترین خودروهای آلمانی که تاکنون تولید شده‌اند را به شما معرفی کنیم:

آئودی R8

آئودی R8 حاصل تبدیل یک کانسپت به یک خودروی تولیدی بود. منشأ آن کانسپت لمان بود و نسخه تولیدی آن فرق زیادی با خودش نداشت. سبک طراحی دراماتیک R8، آئودی را برای کسب عنوان کاربردی‌ترین ابرخودرو در برابر پورشه ۹۱۱ قرار داد، آن هم با کمک اولین موتور ۴.۲ لیتری V8 و هندلینگ عالی که حتی رانندگان عادی را شگفت‌زده کرد.

 

آئودی R8

 

موتور R8 V10 با لامبورگینی گالاردو و هوراکان مشترک بود. آئودی همچنین نسخه تمام برقی R8 e-tron را در سال ۲۰۱۵ عرضه کرد، اما کمتر از ۱۰۰ نسخه از آن تولید شد.

بی ام و E30 M3

بی ام و M3 نه تنها یکی از بهترین خودروهای آلمانی است، بلکه نقطه عطفی در صنعت خودروسازی در دهه ۸۰ میلادی بود. این مدل با ارتفاع کم و زاویه شیشه عقب کاملاً متفاوت با سری ۳ استاندارد عرضه شد.

 

بی ام و M3

 

در ابتدا، بی ام و قصد تولید ۵۰۰۰ نسخه از این مدل به منظور راهیابی به مسابقات قهرمانی تور اروپا را داشت، اما افزایش تقاضا منجر به تولید ۱۷۱۸۴ نسخه از آن شد. نسخه اسپورت اولوشن با تولید محدود ۶۰۰ نسخه، بهترین E30 M3 بود و با موتور ۲.۵ لیتری با توان ۲۳۸ اسب بخار عرضه شد.

بی ام و سری ۵

بی ام و سری ۵ اولین بار در سال ۱۹۷۲ با نسخه‌های چهار-سیلندر موتور E12 و سپس در سال ۱۹۷۳ با موتور شش-سیلندر عرضه شد. اما نسل چهارم آن یعنی E39 مهم‌ترین نسخه در خانواده سری ۵ است. این مدل که تقریباً در تمام مقایسه‌ها در مجلات خودرویی بی‌رقیب بود، شامل نسخه پایین‌رده 520i و نسخه بالارده M5 می‌شد. تقریباً ۲۵۰ هزار E39 در یک سال تولید شد و فروش کلی آن به ۱.۵ میلیون نسخه رسید.

 

بی ام و سری ۵

 

فورد کاپری

فورد کاپری ریشه‌های انگلیسی-آلمانی دارد و به عنوان پاسخ اروپا به موستانگ آمریکایی ساخته شد. این مدل با فروش بیش از ۱.۹ میلیون نسخه در طی سه نسل به موفقیت بزرگی دست یافت. قوی‌ترین مدل‌های اولیه آن از موتور V6 اسکس استفاده می‌کردند، اما برای مشتریان اروپایی با موتورهای ۲ و ۲.۳ لیتری V6 کلن عرضه شد.

 

فورد کاپری

 

مرسدس ‌بنز S کلاس

مرسدس ‌بنز S کلاس از سال ۱۹۶۵ تاکنون در خط تولید قرار دارد و یکی از پایدارترین خودروهای تاریخ به شمار می‌رود. مرسدس نسخه SEL با فاصله بین دو محور بیشتر و300SEL با شتاب ۰ تا ۱۰۰ در ۵.۷ ثانیه و سرعت نهایی ۲۲۷ کیلومتر در ساعت را نیز از ابتدای عرضه تاکنون در دسترس مشتریان قرار داده است.

 

مرسدس ‌بنز S کلاس

 

مرسدس بنز SL

هر نسلی از مرسدس بنز SL می‌تواند لقب یکی از بهترین خودروهای آلمانی را از آن خود کند. شاید R107 مدل ۱۹۷۱ گزینه مناسبی برای این عنوان باشد، اما R230 مدل ۲۰۰۱ به عنوان نقطه اوج SL در نظر گرفته می‌شود. ظاهرش هنوز مدرن به نظر می‌رسد، رانندگی با آن لذت‌بخش است و SL55 AMG همان چیزی است که از یک خودروی سریع انتظار دارید.

 

SL65 AMG

 

SL65 AMG سری بلک مدل ۲۰۰۸ به یک موتور V12 توئین توربو با توان ۶۶۱ اسب بخار مجهز بود، وزنش ۲۵۰ کیلوگرم کمتر از SL600 بود و سرعت نهایی آن به صورت الکترونیکی به ۳۲۰ کیلومتر در ساعت محدود شده بود. نسل جدید SL به تازگی رونمایی شده‌ است و در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.

پورشه ۹۱۱

هر جا نامی از پورشه آورده شود، قطعاً همه به یاد ۹۱۱ می‌افتند. این مدل از سال ۱۹۶۴ تاکنون با سبک طراحی بدون تغییر در حال عرضه بوده است، اگرچه اندازه و قدرت‌ آن به طور قابل‌توجهی تغییر کرده است. شاید طرفداران مدل‌های هوا خنک عاشق ۹۱۱ باشند، اما مدل آب خنک ۹۹۶ سرانجام ۹۱۱ را وارد عصر جدیدی کرد.

 

پورشه ۹۱۱

 

مدل‌های آب خنک ۹۱۱ بیشتری نسبت به مدل‌های هوا خنک تولید شدند، و از سال ۱۹۹۸ تاکنون ۴۴۳ هزار نسخه از مدل هوا خنک و ۶۰۰ هزار نسخه از مدل آب خنک تولید شده است.

پورشه باکستر

پورشه در اواسط دهه ۱۹۹۰ با مشکلات مالی مواجه شد و باکستر راه‌حل فرار از این مشکلات بود. این کار با وسوسه مشتریان جدید و جوان برای خرید یک رودستر موتور وسط که قدرت کافی برای هیجان‌زده کردن آن‌ها را داشت انجام گرفت. این نقشه با کمک باکستر و ۹۹۶ جدید که اشتراکات زیادی با یکدیگر داشتند به موفقیت رسید. تقاضا برای باکستر آنقدر زیاد بود که پورشه از سال ۱۹۹۷ تولید آن را در یک کارخانه دوم در فنلاند آغاز کرد.

 

پورشه باکستر

 

فولکس ‌واگن بیتل

این خودرو در ابتدا قبل از جنگ جهانی دوم به عنوان یکی از خودروهای آلمانی در دوران هیتلر طراحی شد، اما تعداد بسیار کمی از آن قبل از جنگ تولید شد. در واقع ارتش بریتانیا خط تولید اصلی فولکس ‌واگن بیتل را در سال ۱۹۴۶ به راه انداخت. آن مدل‌ها فقط ۲۵ اسب بخار توان داشتند، اما بادوام و محبوب بودند. پس از تولید ۲۱.۵ میلیون نسخه، آخرین فولکس‌ واگن بیتل با طراحی اصلی در سال ۲۰۰۳ در مکزیک از خط تولید خارج شد.

 

فولکس ‌واگن بیتل

 

فولکس ‌واگن گلف

عجیب نیست که فولکس ‌واگن گلف به عنوان یک انتخاب همیشگی برای بسیاری از رانندگان، طی این سال‌ها به طور مداوم برای برآورده کردن نیازها و خواسته‌های طیف وسیعی از مشتریان تغییر کرده است. چه به دنبال یک خودروی کوچک خانوادگی، یک هات‌هچ یا یک کانورتیبل باشید، گلف گزینه مورد نظر شماست. اولین گلف کابریولت به دلیل هزینه‌های بالای تبدیل هاچ‌بک Mk2 به یک کانورتیبل تا سال ۱۹۹۳ در خط تولید باقی ماند. شعبه آفریقای جنوبی فولکس ‌واگن نیز تا سال ۲۰۰۹ به تولید گلف Mk1 با نام سیتی گلف ادامه داد.

 

فولکس ‌واگن گلف

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *