جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

محمد علی قنبری: نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» به نفع اصناف و مصرف‌کننده نهایی است

رئیس اتحادیه شیشه و آینه ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری نمایشگاه تخصصی «اتومکانیک سپاس» بیان کرد: تعامل و همکاری اتحادیه‌های دیگر با برگزارکنندگان این نمایشگاه به نفع همه ما است و باید اینگونه رویداهای مهم با قدرت و نیروی مضاعفی رو به جلو حرکت کنند. این مهم با برنامه‌ریزی، حمایت همه‌جانبه مدیران دولتی و اتحادیه‌ها رونق بیشتری خواهد گرفت.

 

بیشتر بخوانید: نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» جایگاه اتحادیه‌ها را تقویت می‌کند

 

محمد علی قنبری، رئیس اتحادیه شیشه و آینه با اشاره به برگزاری نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» به خبرنگار قطعات خودرو گفت: نمایشگاه تخصصی «اتومکانیک خودرو» نمایشگاهی پیرامون قطعات خودرو است که از اتحادیه ما شیشه اتومبیل را نیز شامل می‌شود. به طور کلی این نمایشگاه که توسط علیرضا نیک آئین، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو و ماهنامه قطعات خودرو مدیریت می‌شود حرکت مفید و اثرگذاری است. کمترین اثر آن این است که تعدادی از متخصصان حرف و نظر خودشان را ابراز می‎کنند، درباره ایرادات صحبت و نظرسنجی می‌شود که برآیند آن به نفع اعضای صنف لوازم یدکی خودرو و به طور کلی همه اصناف و البته مصرف‌کننده نهایی است.

 

 

نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»، یک فرصت مغتنم 

 

 

وی با تاکید بر اینکه کار مفید و اثربخش را همه می‌پسندند و حمایت می‌کنند، افزود: تعامل و همکاری اتحادیه‌های دیگر با برگزارکنندگان نمایشگاه به نفع همه ما است و باید اینگونه رویداهای مهم با قدرت و نیروی مضاعفی رو به جلو حرکت کند. این مهم با برنامه‌ریزی، حمایت همه‌جانبه مدیران دولتی و اتحادیه‌ها رونق بیشتری خواهد گرفت و در نهایت نفع آن برای نظام است.

 

 

این مقام صنفی متحد شدن اتحادیه‌ها را برای پیشبرد مشکلات ضروری عنوان کرد و گفت: اتحادیه‌ها با همصدایی می‌توانند مشکلات بیشتری از اعضای خود را حل کنند. تا جایی که می‌دانم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» برای اولین بار برگزار خواهد شد و یکی از اهداف اصلی آن همگرایی اتحادیه‌ها است که هدف بسیار خوبی است اما باید متوجه باشیم با برگزاری یک نمایشگاه نمی‌توان همه مسائل را حل کرد. در این دوره می‌توان تجارب مهمی را کسب و از برآیند نظرات بازدیدکنندگان و غرفه‌گذاران و متخصصان بهره‌برداری کرد تا در سال‌های آینده بهتر و قوی‌تر عمل کرد. قطعا نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» فرصت بسیار مغتنم برای تولیدکننده، توزیع‌کننده و مصرف‌کنندگان قطعات خودرو است و امیدواریم اهداف اصلی برگزارکنندگان با همراهی همه اصناف به بهترین شکل محقق شود.

 

 

در زمینه شیشه و آینه خودکفا هستیم

 

 

 

قنبری با اشاره به اینکه ارزش اصلی اتومبیل به بنزین و شیشه و وابسته به این دو مورد است عنوان کرد: صنعت شیشه و آئینه از نمونه‌های توانمند در کشور است و در این زمینه خودکفا هستیم. در حال حاضر انواع و اقسام  آینه اتومبیل در کشور تولید می‌شود و برخی از اعضای ما در صادرات آینه فعال هستند. شیشه اتومیل نیز در داخل تولید می‌شود و کارخانجات متعددی در کشور داریم و تا به امروز در هر دو زمینه مشکل جدی نداریم.

 

 

دیوار ضخیم بی‌اعتمادی اصناف و دارایی

 

 

حامی معنوی نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» در بخش دیگری از صحبت‌های خود مهمترین چالش این روزهای اصناف را بحث مالیاتی عنوان و اظهار کرد: بارها مشکل مالیاتی را در جلسات مختلفی بیان کرده‌ایم و در اتاق اصناف نیز این مسائل در حضور علی رستم‌پور، مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی عنوان شد اما تا امروز این مشکل حل نشده است. همانطور که می‌دانید مشکل مالیات مشکل امروز نیست و از دیرباز تا حال حاضر هم ادامه داشته است. مردم آمادگی دارند مالیات خود را بدهند اما دلشان می‌خواهد مالیاتِ به حق بدهند. متاسفانه دیوار ضخیم بی‌اعتمادی بین دارایی و اصناف وجود داشته و روز به روز بیشتر هم می‌شود. هرچقدر جلوی بی‌عدالتی‌ها گرفته شود به نفع دولت است.

 

 

رئیس اتحادیه شیشه و آینه در پاسخ این سوال که چشم‌انداز روشنی برای حل مشکلات مالیات متصور هستید یا خیر؟ عنوان کرد: قطعا با حسن نیت می‌توان این معضل اساسی را که تمامی صنوف را درگیر خودش کرده را حل کرد. اگر اصناف متوجه شوند که با آنها مدارا می‌شود و قرار است مالیات به حقی به دولت بدهند این مشکلات به وجود نمی‌‎آید. متاسفانه از دیرباز برخورد ممیزان دارایی با اصناف خوب نبوده و این مهم باعث شکاف و بی‌اعتمادی اصناف شده است.

 

 

او اضافه کرد: افرادی به خصوص در کمیسیون‌های حل اختلاف رفتار نامناسبی دارند و این موضوع را به سمع مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان مالیاتی رساندیم و خود ایشان هم نسبت به این رفتارها انتقاد داشتند و این موضوعی است که نمی‌توان آن را کتمان کرد. بدیهی است همانند هرجایی کارمندان بد و خوب وجود دارد و برخی از ممیزان هم برخورد و رفتار خوبی با اصناف داشته‌اند.

 

 

70 درصد مشکلات دولت با نزدیک شدن به اصناف قابل حل است

 

 

وی با اشاره به صحبت‌های وزیر اقتصاد بیان کرد: به تازگی سید احسان خاندوزی با توجه به در خواست‌های متعدد نمایندگان صنوف و اتحادیه‌ها مهلت تسلیم اظهارنامه‌های فعالان اقتصادی را تا ۱۵ تیرماه تمدید کرد و مهمتر آنکه وزیر اقتصاد اعلام کرده بعد از پایان ۱۵ تیر ماه، کمیته‌های مذکور، می‌توانند هر پیشنهادی در مورد بازنگری ضرایب مالیاتی هر صنفی، بیاورند، تا موضوعات حل و فصل شوند. بارها جلسات مختلفی در اتاق اصناف ایران و تهران برگزار شده و تمامی موارد را اعلام کرده‌ایم اما برای حل مسائل مدیران باید عمگرا و همراهی‌های لازم را داشته باشند. طبیعی است با دستورالعمل و بخشنامه مشکل حل نخواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»، فرصتی برای توانمندسازی صنوف خودرویی است

 

محمد علی قنبری در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: دولت و به تبع آن مردم، امروز مشکلات اقتصادی زیادی را تحمل می‌کنند و با مدارا و مدیریت می‌توان از این بحران‌ها عبور کرد. به نظر من حدود 70 درصد مشکلات دولت با نزدیک شدن به اصناف قابل حل است.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار