قطعات خودرو

محسن قشلاقی: نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»، فرصتی برای توانمندسازی صنوف خودرویی است

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه، خدمات خودرویی و حمل و نقل شهرستان شمیرانات معتقد است: تجربه نشان داده برگزاری نمایشگاه‌هایی تخصصی چون «سپاس» که توسط متخصصان آن برگزار می‌شود موثر هستند و در صورتی که عملکرد برگزارکنندگان مناسب و اطلاع‌رسانی دقیق و به موقعی داشته باشند، قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید: نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» فرصتی برای همگرایی همه تشکل‌های مرتبط با قطعات خودرو

 

 

محسن قشلاقی، رئیس هیات مدیره اتحادیه صنف نمایشگاه، خدمات خودرویی و حمل و نقل شهرستان شمیرانات درباره برگزاری نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» به خبرنگار قطعات خودرو گفت: نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» که در تاریخ 8 تا 11 تیرماه در هتل المپیک برگزار خواهد شد فرصت بسیار خوبی برای هم‌صنفان، تولیدکنندگان، فروشندگان و توزیع کنندگان قطعات خودرو است. این نمایشگاه فرصتی برای نشان دادن اتحاد و همدلی همه ما است و امیدواریم این همدلی‌ها به بهترین شکل اتفاق بیفتد.

 

 

وی با بیان اینکه علیرضا نیک آئین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تاکنون اقدامات بزرگی برای صنف کرده و به ایشان ایمان داریم و هرکاری از دستمان بربیاید انجام می‌دهیم چون می‌دانیم کارهای او در راستای اهداف صنف است، افزود: پیش از این در جلسه‌ای به همت علیرضا نیک آئین که همه اتحادیه‌های خودرویی و انجمن‌های وابسته به صنعت قطعات خودرو حضور داشتند درباره لزوم همگرایی و انجمن‌های همگن خودرویی صحبت‌های مفیدی شد و همه اعضا میثاق نامه‌ای را به امضا رساندند. علیرضا نیک آئین به عنوان رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو کارهای اثربخش بسیاری را انجام داده و خوشحالیم که او از بانیان اصلی برگزاری نمایشگاه «سپاس» است.

 

 

او ضمن تاکید بر اینکه صنعت خودرو دومین صنعت کشور است و شامل خودرو، قطعات خودرو، خدمات خودرویی، تولید قطعه و فروش قطعه است، افزود: این نمایشگاه در راستای همان اهداف قطعا برای صنوف خودرویی موثر است و باید از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی حمایت کرد. تجربه نشان داده برگزاری نمایشگاه‌هایی تخصصی چون «سپاس» که توسط متخصصان آن برگزار می‌شود موثر بوده‌اند و در صورتی که عملکرد برگزارکنندگان خوب و اطلاع‌رسانی دقیق و به موقعی داشته باشند، قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

 

 

قشلاقی در بخش دیگری از صحبت‌های با اشاره به طرح شناسه کالا اظهار کرد: سامانه جامع تجارت سامانه بسیار خوبی است و همه ما این موضوع را قبول داریم اما برای ثبت کالاها مشکلات زیادی برای ما ایجاد شده است و پس از ساعت‌ها معطلی نمی‌توان کالاها را ثبت کرد. اجرای این طرح نیاز به زیرساخت در بدنه صنف‌ها دارد. اجرای طح‌های چون شناسه کالا بدون نظرات کارشناسانه نتیجه معکوس خواهد داد و در صورت اجرای اینگونه طرح‌ها نه تنها کمکی به جمع‌آوری و شناسایی کالاهای اصل و با کیفیت نمی‌کنیم که به گرم‌تر شدن بازار قاچاق کالا دامن می‌زنیم.

 

 

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه، خدمات خودرویی و حمل و نقل شهرستان شمیرانات تصریح کرد: 55 کالای لوازم یدکی خودرو برای ثبت در سامانه جامع تجارت مشکلات زیادی دارد و مجریان باید برای اجرای طرح تجدیدنظر داشته باشند و فرصتی برای فراهم شدن زیرساخت‌های آن در نظر بگیرند.

 

 

وی ضمن تاکید بر این موضوع که آمار ارائه شده کالای قاچاق لوازم یدکی خودرو دقیق نیست عنوان کرد: قطعا آمار لوازم یدکی قاچاق دقیق و با سند و مدرک نیست و میزان آن کمتر از رقم ارائه شده است. ما به عنوان فعالان لوزام یدکی خودرو با جنس تقلبی در بازار موافق نیستیم و همه ما موافقیم کالاهای موجود در بازار جنس اصلی و با کیفیت باشد اما راهکار ارائه داده شده نواقص بسیاری دارد و نمی‌توان با بگیر و ببند با قاچاق کالا مبارزه کرد.

 

بیشتر بخوانید: درباره نمایشگاه اتومکانیک سپاس

 

 

محسن قشلاقی در پایان با اشاره به اینکه لازمه نمایشگاه «سپاس» اتحاد و فرصتی برای توانمندسازی صنوف خودرویی است، خاطرنشان کرد: با برگزاری نمایشگاه «سپاس» و گردهم آمدن صنوف مرتبط، می‌توان به حل مسائلی چون شناسه کالا امیدواری بیشتری داشت چون به هر حال خواسته همزمان 10 صنف با یک صنف متفاوت است و حرف ما در غالب تشکلی واحد بیشتر شنیده خواهد شد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *