به گزارش قطعات خودرو به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی گفت :سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بهعنوان نماینده کامیون داران مطالبات آنها را در جلسه کمیته راهبردی مطرح و با پیگیری های انجام شده مصوبه واردات کامیون های کارکرده با عمر سه سال، از بند سه ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه توسعه عملیاتی شد مدیر کل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری گفت: ساماندهی صنعت خودرو به رفع مشکل کامیونداران کمک میکند.
مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: پس از انقلاب تاکنون شش هزار دستگاه کامیون با سرمایه بخش خصوصی شماره گذاری شده اند که تنها تعدای از این دستگاه ها تامین اسقاط ناوگان داشته اند.
حمداللهی افزود: بر اساس آیین نامه اجرایی شماره گذاری هر ناوگان با حداکثر عمر سه سال منوط به اسقاط یک دستگاه خودرو بالای ۲۵ سال انجام شود.
وی افزود: با توجه به فرسودگی ناوگان، قیمت اسقاط کامیون چندین برابر افزایش یافت و افراد برای واردات آن با مشکل تامین ناوگان اسقاطی مواجه شدند که یکی از پیشنهادات ارائه شده ساماندهی صنعت خودرو است که به رفع مشکلات کامیون داران کمک می کند.
حمداللهی واردات کامیون را سرمایه ای برای کشور دانست و گفت: هزینه هایی برای واردات کامیون پرداخت شده که برخی ترخیص شده اند اما به دنبال مواجه شدن با مشکل شماره گذاری در پارکینگ ها مستهلک شده اند.
وی گفت: مصوبه ساماندهی صنعت خودرو هنوز فرآیند نهایی خود را طی و پس از تایید شورای نگهبان در صورت ابلاغ به حل مشکلات کامیون داران کمک می کند.