قطعات خودرو

محسن فقیهی: نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» جایگاه اتحادیه‌ها را تقویت می‌کند

رئيس اتحاديه صنف دارندگان اتوسرويس، تعميرگاه، پارکينگ و کارواش با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» جایگاه اتحادیه‌ها را تقویت می‌کند، عنوان کرد: «یکی از اهداف اصلی برگزارکنندگان نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» همگرایی اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی است که همه باید از این رویداد مهم حمایت کنیم. با همگرایی اتحادیه‌ها به واسطه نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»، جایگاه اتحادیه‌ها تقویت و به خاستگاه اصلی خود بر می‌گردد.»

 

بیشتر بخوانید: نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»، فرصتی برای توانمندسازی صنوف خودرویی است

 

 

محسن فقیهی، رئیس اتحادیه صنف دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش در گفتگو با خبرنگار قطعات خودرو درباره اهمیت اتحادیه‌ها گفت: اتحادیه‌ها پل ارتباطی میان مردم و دولت هستند تا مشکلات و معضلات را به مدیران انتقال دهند. اتحادیه‌ها همچنین با نظارت بر بازار و اعضا به خوبی می‌توانند در تنظیم بازار همیار و کمک کننده دولت باشند.

 

 

وی با اشاره به اینکه اصناف و بازاريان بزرگ‌ترين گزينه موثر در امور اقتصادی و اجتماعی کشور هستند اظهار کرد: هر چند وقت يک بار، دولت با صدور و ابلاغ بخشنامه‌هايی بدون نظرخواهی از اصناف، آنها را در مقابل دستورات، فقط اجراکننده می‌بيند. بارها اين موضوع به دولت‌های مختلف بيان شده اما تا کنون پافشاری دولت‌ها بر تصميمات‌شان، جایگاه اصناف را متزلزل کرده است.

 

 

این مقام صنفی با تاکید بر اینکه اصناف نادیده گرفته می‌شوند تصریح کرد: در حال حاضر اتحاديه‌ها توانايی اجرايی کردن قوانين را ندارد. اتحاديه‌ها در تدوين قوانين هم هيچ نقشی ندارند و تنها به عنوان مجری هستند. در بسياری از مواقع قوانين دستخوش تغييرات می‌شوند اما مسئولان اتحاديه‌ها تنها مجری و دنباله‌رو تصميمات دولتی هستند. اگر تعامل خوبی میان اصناف و دولت برقرار گردد و اصناف بتوانند در تصميم‌گيری‌ها نظرات شان را ارائه و اعمال کنند قطعا مانع از ايجاد چنين مشکلاتی می‌گردد. اينجاست که اصناف ناديده گرفته می‌شوند.

 

 

فقیهی مهمترين چالش این روزهای صنوف را مسائل مالیاتی برشمرد و تاکيد کرد: سازمان امور مالیاتی امسال رویه متفاوتی را در پیش گرفته است. این سازمان به جای آنکه سود فروشنده را مبنای محاسبات خود قرار دهد، تورم را ملاک قرار داده و در نتیجه صدای اعتراض همه اصناف بلند شده است.

 

 

وی تاکید کرد: متاسفانه اتحادیه‌های برای حل و فصل امور دارایی و مالیات اعضای خود توانایی ندارند و طبیعی است اعضای صنف از اتحادیه انتظار حل کردن مشکلات آنها را دارند. در این زمان اتحاد اتحادیه‌ها برای برطرف کردن مشکلات حیاتی است و باید صدای خود را به گوش مدیران و دولتمردان برسانیم.

 

 

رئيس اتحاديه صنف دارندگان اتوسرويس، تعميرگاه، پارکينگ و کارواش با اشاره به اینکه نمایشگاه تخصصی «اتومکانیک سپاس» در پی اتحاد و تشکل فراگیر اصناف و انجمن‌های صنفی است اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی برگزارکنندگان نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» همگرایی اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی است که همه باید از این رویداد مهم حمایت کنیم. خوشبختانه برگزار کنندگان اصلی این نمایشگاه افرادی آشنا به حوزه کاری خود و امور صنفی هستند و همگرایی اتحادیه‌های اتفاقی بسیار مهمی است که برای برگزارکنندگان اهمیت دارد.

 

بیشتر بخوانید: نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» فرصتی برای همگرایی همه تشکل‌های مرتبط با قطعات خودرو

 

حامی معنوی نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» همچنین بیان کرد: ما از این رویداد مهم که از 7 تا 11 تیرماه در هتل المپیک برگزار می‌شود حمایت کامل می‌کنیم و هرکاری برای بهتر شدن آن از دستمان برآید انجام خواهیم داد. امیدواریم با همگرایی اتحادیه‌ها به واسطه نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»، جایگاه اتحادیه‌ها تقویت و به خاستگاه اصلی خود برگردد.

 

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *