جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

ناصر شبستری: با بسیاری از مشتریان ثابت از طریق نمایشگاه‌ها آشنا شده‌ایم / تامین منافع دوطرفه اساس نمایشگاه‌های حرفه‌ای است

ناصر ثابتی شبستری با تاکید بر اینکه نمایشگاه‌ها باید اهداف غیرمادی را دنبال و از برندهای معتبر دعوت به همکاری کنند، اظهار کرد: «نمایشگاه‌ها نقش بسیار مهمی در شناساندن قطعات خودرو با کیفیت ایفا می‌کنند به شرط آنکه برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها تنها به فکر اجاره دادن غرفه و سودآوری نباشند. برگزارکنندگان باید غرفه‌ها را در اختیار کسانی قرار دهند که هویت و استاندارد لازم را دارند. متاسفانه برای اکثر برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها حساسیتی در این مورد ندارند و گاهی دیده شده شرکت‌های زیرپله‌ای که تولیدات بی‌کیفیتی دارند نیز فرصت حضور در نمایشگاه‌ها را به دست می‌آوردند که این اقدام به نمایشگاه‌هایی که رویه حرفه‌ای و متفاوتی دارند خدشه و آسیب وارد می‌کند.»

 

 

ناصر ثابتی شبستری در گفتگو با خبرنگار قطعات خودرو درباره علت کاهش اعتماد مردم نسبت به کیفیت قطعات خودرو بیان کرد: یکی از دلایل عمده این اتفاق وجود افراد سودجویی است که تمایلی ندارند با سود قانع‌کننده‌ای قطعات خودرو بفروشند و به همین جهت اجناس تقلبی را با برچسب برندهای معروف وارد بازار قطعات خودرو می‌کنند. این افراد با سوءاستفاده از نام برندهای خارجی سود بسیاری را نصیب خود می‌کنند و باعث بدنامی برندهای داخلی و خارجی می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید: همدلی و همکاری اتحادیه‌ها در نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

 

 

وی تاکید کرد: چالش وجود قطعات جعلی در بازار لوازم یدکی، موضوعی است که بیش از همه، مردم را درگیر خود کرده است؛ قطعاتی امروز به وفور در بازار یافت می‌شود و جعل در بسته بندی آن‌ها به حدی حرفه‌ای است که حتی گاه کارشناسان بازار لوازم یدکی نیز در تشخیص کالای اصل از کالای جعلی دچار اشتباه می‌شوند.

 

 

شبستری با اشاره به سیاست‌های اشتباه دولت‌ها اظهار کرد: قطعا دولت‌ها در ورود کالاهای تقلبی به کشور مقصر بوده‌اند و آنها نباید اجازه ورود لوازم یدکی تقلبی به کشور را بدهند. شناسنامه‌داربودن کالاها باید مورد توجه مدیران و دولتمردان باشد. تقلب در بازار لوازم یدکی خودرو به معنای بازی با جان مردم است و به همین دلیل باید نظارت سختگیرانه‌ای بر موارد مشکوک به جعل و تقلب باشد.

 

 

وی با بیان اینکه با تبلیغات درست و اصولی برندهای معتبر به مردم معرفی می‎شوند، عنوان کرد: طبیعی است با معرفی هرچه بیشتر و بهتر کالاهای با کیفیت، مدم هوشیارتر شده و شناخت نسبی و بهتری نسبت به لوازم یدکی خودرو با کیفیت پیدا می‌کنند. به نظر من با توجه به آنکه لوازم یدکی خودرو اهمیت بالایی دارد، مردم باید اطلاعات بیشتری نسبت به آن پیدا کنند.

 

 

این بازرگان و تولیدکننده با اشاره به نقش مهم نمایشگاه‌ها در معرفی برندهای معتبر ، اظهار کرد: قطعا نمایشگاه‌ها نقش بسیار مهمی در شناساندن قطعات خودرو با کیفیت ایفا می‌کنند به شرط آنکه برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها تنها به فکر اجاره دادن غرفه و سودآوری نباشند. برگزارکنندگان باید غرفه‌ها را در اختیار کسانی قرار دهند که هویت و استاندارد لازم را دارند تا این شرکت‌های معتبر مجالی برای معرفی محصولات خود داشته باشند. در حقیقت تامین منافع دوطرفه اساس نمایشگاه‌های حرفه‌ای است. متاسفانه برای اکثر برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها حساسیتی در این مورد ندارند و گاهی دیده شده شرکت‌های زیرپله‌ای که تولیدات بی‌کیفیتی دارند نیز فرصت حضور در نمایشگاه‌ها را به دست می‌آوردند که این اقدام به نمایشگاه‌هایی که رویه حرفه‌ای و متفاوتی دارند خدشه و آسیب وارد می‌کند.

 

 

او همچنین تاکید کرد: گرچه نمایشگاه‌های قطعات خودرو به نسبت نمایشگاه‌های خودرو برای مردم عادی کمتر جذابیت دارد اما به دلیل اهمیت شاساندن تولیدکنندگان و برندگان معتبر به مردم، نمایشگاه‌ها به مرور باید برنامه‌ریزی دقیقی برای جذب مردم عادی در نمایشگاه‌های قطعات خودرو داشته باشند.

 

 

وی بیان کرد: شرکت تولیدی بازرگانی شبستری در طی این سال‌ها در نمایشگاه‌های شهرهای مختلف ایران و در مرکز فعال بوده و به این دلیل که به اندازه کافی شناخته شده هستیم در نمایشگاه‌های شهرستان‌ها شرکت نمی‌کنیم و تنها در نمایشگاه‌های تهران حضور داریم. در یکی دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا حضورمان کمرنگ‌تر بوده اما با فروکش کردن و مهار کرونا حضور بیشتری خواهیم داشت.

 

بیشتر بخوانید: تقویت شبکه رسمی تولید و توزیع قطعات باکیفیت در نمایشگاه‌های قطعات خودرو امکان‌پذیر می‌شود

 

 

ناصر ثابتی شبستری در پاسخ این سوال که آیا بازخوردهای خوبی از حضور در نمایشگاه‌های قطعات خودور داشته‌اید یا خیر عنوان داد: بله قطعا بازخورد خوبی گرفتیم و به همین دلیل بازهم حضور نمایشگاهی را با جدیت پیگیری خواهیم کرد. با بسیاری از مشتریان ثابتی که سال‌ها است با آنها کار می‌کنیم از طریق نمایشگاه‌ها آشنا شده‌ایم.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار