قطعات خودرو

عباسعلی غیاثی: تقویت شبکه رسمی تولید و توزیع قطعات باکیفیت در نمایشگاه‌های قطعات خودرو امکان‌پذیر می‌شود

عباسعلی غیاثی با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» می‌گوید: «این روزها بحث قاچاق کالاهای تقلبی و غیراصل در لوازم یدکی مطرح است و نمایشگاه‌ها با دعوت از تولیدکنندگان معتبر می‌توانند نقش مهمی در این مورد داشته باشند. تقویت شبکه رسمی تولید و توزیع قطعاتِ باکیفیت موجب اطمینان خاطر مصرف‌کنندگان خواهد شد و این مهم توسط نمایشگاه‌ها امکان‌پذیر است.»

 

بیشتر بخوانید: نخستین نمایشگاه اتومکانیک ایران

 

عباسعلی غیاثی، دبیر انجمن خدمات پس از فروش در گفتگو با خبرنگار قطعات خودرو با اشاره به برگزاری نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» و همگرایی انجمن‌های خودرویی و اتحادیه‌ها بیان کرد: سالها پیش در زمان وزارت محمد رضا نعمت‌زاده، کمیته خودرو ایجاد شده بود که در زمان خودش بسیار موثر و مفید بود. در حال حاضر هم از طرف مدیران سایپا، روسای اتحادیه‌ها و سازندگان به جلسه‌ای دعوت شده‌اند و به نظرم این هم‌اندیشی‌ها و نشست و برخاست‌ها اثربخش است.

 

 

وی ادامه داد: اینکه برگزارکنندگان نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» به دنبال همگرایی انجمن‌ها و اتحادیه‌ها هستند هدف بسیار خوبی است که باید ادامه‌دار باشد. این نمایشگاه می‌تواند آغازگر این همگرایی باشد و در ادامه با ایجاد دبیرخانه دائمی این هدف مهم را دنبال کند و نباید تنها به همین نمایشگاه اکتفا کرد. علیرضا نیک‌آئین، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو از جمله روسایی است که اقدامات بسیار خوب و موثری انجام داده و در حال حاضر اتحادیه تعمیرکاران خودرو اتحادیه‌ای بسیار قوی است و قطعا در برگزاری نمایشگاه در کنار ماهنامه قطعات خودرو موفق خواهند شد به بهترین شکل این نمایشگاه را برگزار کنند.

 

اتحادیه‌ها بازوی توانمندی برای تولیدکننده‌ها، صنعتگران و فروشندگان خودرو هستند

 

 

دبیر انجمن خدمات پس از فروش تصریح کرد: در طول این سال‌ها با چند نفر از روسای دیگر اتحادیه‌ها رفاقت و دوستی دارم و به عینه متوجه شده‌ام این دوستی و صحبت بر سر مسائل تا چه اندازه می‌تواند راهگشای ما باشد. اتحادیه‌ها بازوی توانمندی برای تولیدکننده‌ها، صنعتگران و فروشندگان خودرو هستند و خدمات زیادی در زمینه‌های مختلف ارائه داده‌اند.

 

 

غیاثی افزود: انجمن‌ها در قیاس با اتحادیه‌ها دستشان بسته‌تر است و قانون کمتر از آنها حمایت می‌کند. با این حال انجمن‌ها در حیطه قانونی خود اقدامات خوبی صورت داده‌اند و قطعا جلسات و هم‌اندیشی‌ها باعث می‌شود خدمات بهتر و گسترده‌تری به مردم ارائه دهیم. شرایط نابسامان اقتصادی موجب فشار بیشتر به مردم است و ما به عنوان کسانی که با بخش زیادی از مردم در ارتباط هستیم باید کمکی در خور و به اندازه توانایی خود داشته باشیم.

 

 

این مقام صنفی ضمن تاکید بر گرانی لوازم یدکی خودرو اظهار کرد: گرانی نان؛ مانند دومینو بر روی تمامی مواد غذایی و اقتصاد تاثیر گذاشت و در این روزها مردم در مضیقه بیشتری هستند. لوازم یدکی خودرو نیز تحت تاثیر گرانی‌ها، گران‌تر شده و همه ما از این اتفاقات متضرر شده‌ایم. یکی از مهترین برکات جلسات روسای اتحادیه‌ها، پیدا کردن راهکار و ایجاد همکاری میان اتحادیه‌ها برای کمتر کردن مشکلات مردم است.

 

بیشتر بخوانید: نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» تاثیر به‌سزایی در آینده اتحادیه‌ها خواهد داشت

 

 

او همچنین عنوان کرد: این روزها بحث قاچاق کالاهای تقلبی و غیراصل در لوازم یدکی مطرح است و نمایشگاه‌ها با دعوت از تولیدکنندگان معتبر می‌توانند نقش مهمی در این مورد داشته باشند. تقویت شبکه رسمی تولید و توزیع قطعات باکیفیت موجب اطمینان خاطر مصرف‌کنندگان خواهد شد و این مهم توسط نمایشگاه‌ها امکان‌پذیر است. به عنوان مثال شما برای خرید یخچال به نمایندگی هر برندی مراجعه می‌کنید به این دلیل که نمایندگی رسمی هر برندی تعهدی دارد و پس از خرید با خیال راحت‌تری از خدمات آن استفاده می‌کنید. برخی تعمیرکنندگان خودرو نیز همانند نمایندگی‌ها با عوض کردن قطعه خودرو، ضمانت قطعه هم می‌کنند. طبیعی است قطعات خودرو قیمت بالایی دارد و اینگونه کارها در آرامش خریدار و مصرف کننده مهم است.

 

عباسعلی غیاثی تاکید کرد: معرفی برندهای معتبر و با کیفیت قطعات خودرو در نمایشگاه‌ها علاوه بر نشان دادن توانایی تولیدکنندگان، باعث شناخته شدن هرچه بیشتر آن برند به مصرف کننده و ارتباط موثر با خریدار خواهد شد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *